Βαλκάνια

Published on December 29th, 2012 | by fileto

0

Επιχείρηση “Σουλεϊμάν” στην ΑΜ-Θ

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει τον τελευταίο καιρό η πρόθεση Τουρκικών επενδυτικών ομίλων να επενδύσουν στην περιοχή της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Βίβιαν Μπενέκου στο Έθνος, “η επιχείρηση «Σουλεϊμάν», που απλώθηκε με επιτυχία σε Κόσοβο, Σκόπια, Μολδαβία, Αλβανία και Βουλγαρία, εξαγοράζοντας πλήθος εταιρειών κατά μήκος των ελληνικών συνόρων, βρίσκεται σήμερα ένα βήμα πριν από την επέκτασή της στην Ελλάδα. Ηδη δύο μεγάλες τουρκικές εταιρείες αναπτύσσουν δραστηριότητα. Η ILSAM (πιθανός αναγραμματισμός της λέξης Ισλάμ), που είναι τεχνική εταιρεία με έδρα Κομοτηνή-Θεσσαλονίκη, εγκαινίασε τα γραφεία της στη Θεσσαλονίκη με την παρουσία δεκάδων Τούρκων αξιωματούχων. Η μεταφορική SEBA, επίσης, φέρεται να είναι αυτή που επιδιώκει να αγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της καπνοβιομηχανίας ΣΕΚΑΠ.

Για τις κινήσεις του Τούρκου πρέσβη οι πληροφορίες είναι συγκεκριμένες. Ο Κ. Ουράς συναντήθηκε στις 19 Νοεμβρίου με τον επικεφαλής του Γραφείου Επενδύσεων του ΟΗΕ (UNDP) Μπάρι Κολόντκιν. Ζήτησε να χρηματοδοτήσει ο Οργανισμός από τον προϋπολογισμό του ένα πρόγραμμα που αφορά την ανάπτυξη των εμπορικών συναλλαγών στην περιοχή της Θράκης, με τουρκικά κεφάλαια. Ο Κ. Ουράς φέρεται να δήλωσε ότι η πρεσβεία γνωρίζει καλώς το τοπικό ενδιαφέρον για την εφαρμογή ενός τέτοιου προγράμματος, ότι αναζητεί τρόπους ενίσχυσης των επενδύσεων και των εμπορικών συναλλαγών στην περιοχή και ότι η ενδεχόμενη παρουσίαση ενός τέτοιου προγράμματος από το UNDP, θα εξασφάλιζε κατά πάσα πιθανότητα την αποδοχή του και από τις ελληνικές αρχές!”.

Η ιστορία ξεκίησε με την παρουσία της τράπεζας Ζιράατ Μπανκ τουρκικών συμφερόντων η οποία μετά το υποκατάστημα το οποίο εγκατέστησε στην Κομοτηνή, επιχειρεί να ομφαλοσκοπήσει την επιχειρηματικότητα στην ευρύτερη περιοχή με αποτέλεσμα να αποτελέσει εφαλτήριο για την είσοδο επιχειρηματικών ομίλων στην περιοχή της Θράκης.

Το πρώτο “χτύπημα” είναι η δημιουργία εμπορικών δικτύων για εξάπλωση τουρκικών προιόντων στην κατανάλωση, η επεξεργασία αγροτικών προιόντων και τέλος ο τουριστικός τομέας και ο τομέας των logistics.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η προσπάθεια για δημιουργία από τον Νταγίπ Ερντογάν μιας ένωσης αγορών στην ευρύτερη Μέση Ανατολή ναυάγησε μετά από τις εξεγέρσεις σε Αίγυπτο, την κρίση στην Λωρίδα της Γάζας και στη Συρία, με αποτέλεσμα οι επιχειρηματικοί κύκλοι της Τουρκίας να θέλουν να προσανατολιστούν, στην πολιτική την οποία εφάρμοσε ο Σουλτάνος Σουλειμάν που ήθελε σώνει και καλά να εξαπλώσει την αυτοκρατορία του μέχρι τις πύλες της Βιέννης.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑