Επιχειρήσεις αλλαντικά

Published on January 7th, 2013 | by fileto

0

Πολύ καλά η Λάντσιον Μητ στη Θράκη

«H τουριστική αγορά περνάει έντονη κρίση από τις δυσμενείς επιπτώσεις του γενικότερου  εσωτερικού και εξωτερικού κλίματος που δημιουργήθηκε σε βάρος της χώρας μας. Πιστεύουμε όμως ότι με την ανασύνταξη όλων των παραμέτρων και με  την αξιολόγηση αυτών μέσα στο πλαίσιο μείωσης των τιμών θα γίνει πιο ελκυστική η τουριστική αγορά της   Ελλάδας. Θα υπάρξει οπωσδήποτε αύξηση του εξωτερικού τουριστικού ρεύματος». Οι διαπιστώσεις αυτές ανήκουν σε ένα από τα πλέον έμπειρα στελέχη της εγχώριας αγοράς τροφίμων, τον κ. Γιατράκο, marketing manager του Ομίλου Εταιρειών Υφαντής.

Κύριε Γιατράκο, σύμφωνα με έρευνα της STAT BANK, το 2011 τα συνολικά κέρδη των 925 μεγαλύτερων παραγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων τροφίμων της χώρας μειώθηκαν κατά περίπου 95%. Ποια είναι η δική σας εικόνα για την πορεία της αγοράς ειδών διατροφής το 2012;

Από τις έρευνες της αγοράς και τις δημοσιεύσεις των αποτελεσμάτων ιδιαίτερα των εισηγμένων επιχειρήσεων, πράγματι τα κέρδη έχουν μειωθεί.  Το ποσοστό 95% φαίνεται υπερβολικό κατά την άποψή μας για το σύνολο των επιχειρήσεων.  Εξατομικεύοντας  όμως τα αποτελέσματα ανα κλάδο και ανα επιχείρηση , βεβαίως υπάρχουν και χειρότερα αρνητικά αποτελέσματα. Ο κλάδος των ειδών διατροφής παρουσιάζει μεγαλύτερες αντοχές σε πτώση τζίρων και πτώση κερδών , γιατί μέσα στην κρίση επαληθεύεται  αυτό που λέει ο λαός μας «ο Έλληνας κόβει τελευταίο το φαγητό ».  Οπωσδήποτε όμως το 2012 ήταν μια κακή χρονιά και το 2013 προμηνύεται χειρότερο.

Εξειδικεύοντας περισσότερο το ερώτημα, θεωρείτε ότι ο τομέας των αλλαντικών έχει υποστεί σημαντικό πλήγμα λόγω του «παγώματος» της εγχώριας αγοράς κι αν ναι, σε τι ποσοστό ανέρχεται αυτό;

Ο κλάδος των αλλαντικών έχει υποστεί τις συνέπειες της κρίσης , αλλά σε μικρότερο ποσοστό. Κατά την άποψή μας  η πτώση του συνολικού τζίρου κυμαίνεται σε ποσοστό 5-7% και τα κέρδη ίσως μειωθούν περισσότερο συνολικά. Βασικοί λόγοι είναι η μείωση του οικογενειακού εισοδήματος , η ανεργία ,η κακή ψυχολογία της αγοράς ,η αύξηση των τιμών των κρεάτων και όλων των συντελεστών κόστους μαζί με τις προπληρωμές που έχουν επιβάλλει οι προμηθευτές του εξωτερικού. Κι ενώ τα κόστη έχουν αυξηθεί οι παραγωγοί αλλαντικών δεν  τολμούν να ανεβάσουν τις τιμές μέσα σ ’αυτή την κρίση. Έτσι η  ΛΑΝΤΣΙΟΝ ΜΗΤ ΕΒΡΟΥ ΑΕ και ο  Όμιλος ΥΦΑΝΤΗΣ  γενικότερα διατηρούν τις τιμές σε σταθερά επίπεδα την τελευταία τριετία.

πηγη: Travel Times


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑