Άποψη - Γνώμη

Published on February 10th, 2013 | by fileto

0

Πώς έπεσαν οι τίτλοι τέλους στον Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη

Γράφει ο Μακεδών

Η είδηση δόθηκε εξ αρχής από το πρακτορείο «ΜΙΑ», και επιβεβαιώθηκε από τηλεγράφημα του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων: Η Βουλγαρία αποφάσισε να καταγγείλει μονομερώς τη συμφωνία που συνυπέγραψε με την Ελλάδα και Ρωσία για την κατασκευή και εκμετάλλευση του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης.

Η θέση της βουλγαρικής κυβέρνησης είναι ότι ο αγωγός δεν μπορεί να κατασκευαστεί στο πλαίσιο των όρων που συμφωνήθηκαν μεταξύ των τριών εταίρων το 2007. Ήδη από το τέλος του 2011 είχε προτείνει τη διάλυση της τριμερούς συμφωνίας, προειδοποιώντας ότι θα αποχωρούσε μονομερώς εάν δεν συμφωνούσαν οι άλλοι δύο εταίροι. Είχε δώσει και προθεσμία ενός έτους, που έληξε και ήρθε η ώρα της αποχώρησης.

Η κίνηση της Βουλγαρίας προκάλεσε την άμεση αντίδραση της Ρωσίας. Σύμφωνα με το πρακτορείο «ΜΙΑ», η ρωσική πλευρά θεωρεί ότι τέτοια απόφαση της βουλγαρικής Βουλής θα είναι παράνομη σε όλες τις περιπτώσεις. Πιο σαφής ήταν ο εκπρόσωπος της πετρελαϊκής εταιρείας Transneft που εκπροσωπεί τη ρωσική πλευρά στη υπόθεση, κ. Ίγκορ Ντέμιν, μιλώντας στο ρωσικό πρακτορείο ITAR-Tass, ότι η υπογεγραμμένη συμφωνία επιτρέπει την αποχώρηση ενός εκ των κρατικών εταίρων μόνον όταν θα ολοκληρωθεί το στάδιο ανάπτυξης του έργου, δηλαδή μόνον όταν ξεκινήσει η εκμετάλλευση του πετρελαιαγωγού.
Οι Ρώσοι βέβαια είχαν αντιληφθεί ότι από τη στιγμή της ανάληψης της βουλγαρικής πρωθυπουργίας από τον κ. Μπορίσοφ δεν υπήρχε προοπτική άμεσης αναζωογόνησης του σχεδίου του πετρελαιαγωγού, όπως είχε δηλώσει ο υπουργός Ενέργειας της Ρωσίας, κ. Σεργκέι Σματκό, σύμφωνα το πρακτορείο ειδήσεων Ιντερφάξ, και είχε αναδημοσιεύσει η εφημερίδα «Έθνος».

«Στο άμεσο μέλλον δεν θα χρειαστεί να μιλήσουμε για προοπτικές αναζωογόνησης του σχεδίου αυτού ή την έναρξη κάποιων δραστήριων ενεργειών γύρω από αυτό», είχε πει ο κ. Σ. Σματκό, σχολιάζοντας σε Ρώσους δημοσιογράφους τα αποτελέσματα συνάντησής του με βουλγαρική αντιπροσωπεία.

Ο κ. Μπορίσοφ κωλυσιεργούσε συνεχώς, προβάλλοντας το επιχείρημα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Το ίδιο ακριβώς επιχείρημα που χρησιμοποίησε και ο κ. Γ. Παπανδρέου κατά την προεκλογική ομιλία του στην Αλεξανδρούπολη το 2009. Είχε πει ότι το έργο… κάνει κακό στο περιβάλλον. Είχε συμμάχους και τους εν Ελλάδι οικολόγους, οι οποίοι πραγματοποιούσαν συγκεντρώσεις αντιτιθέμενοι στην κατασκευή του αγωγού, προς μεγάλη χαρά και ικανοποίηση της Ουάσιγκτον.

Η ελληνική πλευρά δεν μας ενημέρωσε ποτέ, τι απάντηση έδωσε -αν έδωσε- στο προ έτους αίτημα της Βουλγαρίας να καταγγελθεί από κοινού η συμφωνία. Υποθέτουμε φυσικά ποια θα ήταν, αφού οι σημερινοί κυβερνώντες γνωρίζουν κάλλιστα το παρασκήνιο της υπόθεσης, όπως αποκάλυψε το Wikileaks και αναδημοσίευσε η εφημερίδα «Τα Νέα», απ’ όπου αποσπούμε κι εμείς τα παρακάτω.

 

Σύμφωνα με αυτό το τηλεγράφημα της αμερικανικής πρεσβείας (Νοέμβριος 2007), ο Αμερικανός πρεσβευτής στην Αθήνα κ.Ντάνιελ Σπέκχαρντ, διατυπώνει την εκτίμηση ότι «Ρώσοι πράκτορες θα μπορούσαν να διεισδύσουν στην ελληνική οικονομία», σε μια εποχή που η τότε κυβέρνηση της Ν.Δ. είχε αποφασίσει να εφαρμόσει μια περισσότερο ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική και να συσφίγξει τους ελληνορωσικούς δεσμούς, αφού έχει εξέλθει ενισχυμένη από τις εκλογές του Σεπτεμβρίου, τις οποίες μόλις είχε κερδίσει.

Αποφασίζει λοιπόν η τότε ελληνική κυβέρνηση, 12 ημέρες πριν από την συνάντηση Καραμανλή-Πούτιν στην Μόσχα, να προχωρήσει σε μείζονος σημασίας γεωστρατηγική κίνηση και με απόφαση του ΚΥΣΕΑ να προμηθευτεί 450 βαριά Τεθωρακισμένα Οχήματα Μάχης BMP-3Μ, τα οποία όχι απλώς θα αποκαθιστούσαν, αλλά θα έγερναν υπέρ της Ελλάδος την ισορροπία με την Τουρκία στα χερσαία συστήματα μάχης.

Γράφει λοιπόν ο κ. Σπέκχαρντ (βασικά τα τηλεγραφήματα αυτά τα συνέτασσε η τότε νούμερο 2 της πρεσβείας η κα. Μακάρθουρ και τα υπέγραφε ο κ. Ν. Σπέκχαρντ) σε τηλεγράφημα με τίτλο «Ελλάδα και Ρωσία: οι αναπτυσσόμενοι δεσμοί γίνονται πιο ισχυροί;».

«Ρώσοι πράκτορες θα μπορούσαν να διεισδύσουν στην ελληνική οικονομία. Είναι ξεκάθαρο ότι οι Έλληνες απολαμβάνουν το φλερτ των Ρώσων, ακόμα και αν το παίζουν συχνά δύσκολοι».

Και ενημέρωσε την ελληνική κυβέρνηση, ότι τυχούσα κατασκευή του αγωγού θα αντιστρατευόταν τα αμερικανικά συμφέροντα.

Επειδή αυτά είναι γνωστά στους σημερινούς κυβερνώντες, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι δεν θα ακολουθήσουν την πολιτική Κ. Καραμανλή, επειδή είναι «σώφρονες» και επιθυμούν να διατηρηθούν στην εξουσία.

Ένα ακόμη έργο που θα έδινε ζωή στη χειμαζόμενη Ελλάδα έχει ταφεί.

Πηγή: Voria


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑