Lifestyle

Published on February 19th, 2013 | by fileto

0

Δικαστική μάχη για έργα τέχνης με επιστροφή στην Ελλάδα

Μέσα στη μαυρίλα και την απόγνωση της κρίσης έρχεται μια είδηση που συγκλονίζει. Δικαστική μάχη διεξάγει η ανιψιά του εφοπλιστή Βασίλη Γουλανδρή, Ασπασία Ζαΐμη, σε μία προσπάθεια να εντοπίσει έργα ζωγραφικής των Πικάσο, Βαν Γκογκ, Ρενουάρ, Μονέ, Σεζάν και Ντεγκά, που θεωρεί ότι της ανήκουν.

Η εκπληκτική αυτή συλλογή φυλασσόταν στο σαλέ του Βασίλη και της συζύγου του, Ελίζας Γουλανδρή, στο Γκστάαντ της Ελβετίας.

Ο Βασίλης απεβίωσε το 1994 και η Ελίζα το 2000. Η κ. Ζαΐμη, που περιλαμβάνεται στη διαθήκη της θείας της Ελίζας, λέει σήμερα ότι το ένα έκτο της συλλογής αυτής της ανήκει.

Η αναζήτησή της την οδήγησε από την Άνδρο σε ειδικούς χώρους φύλαξης στην Ελβετία και από χρηματιστηριακή εταιρεία στον Παναμά σε ίδρυμα στο Λιχτενστάιν.

Η υπόθεση εκκρεμοδικεί τώρα στα δικαστήρια της Λωζάνης, που εξετάζουν εάν πωλητήριο του 1985 για 83 έργα (πολύ κάτω της πραγματικής τους αξίας) είναι γνήσιο.

Η Εισαγγελία της Λωζάνης εγκαινίασε έρευνα με στόχο τους διαχειριστές του Ιδρύματος Γουλανδρή και του διευθυντή του Κυριάκου Κουτσομάλλη, για πλαστογραφία και απιστία.

Επιπλέον δυσκολίες παρουσιάζει το γεγονός ότι η Ελίζα Γουλανδρή άφησε διαθήκη στα ελληνικά και σε κώδικα!

Παρά ταύτα, σε εδάφιο της διαθήκης δηλώνεται σαφώς ότι «κάθε προσωπικό αντικείμενο -που δεν αποτελεί αντίκα- και είναι κατάλληλο για έκθεση σε μουσείο πρέπει να περιέλθει στα ανίψια».

Εκεί στηρίζει το αίτημά της η κ. Ζαΐμη, που υποστηρίζει ότι τα έργα ζωγραφικής δεν είναι αντίκες και άρα της ανήκουν. Το Ίδρυμα Ελίζας Γουλανδρή, που είναι ο κύριος δικαιούχος της διαθήκης, σχεδιάζει να χρηματοδοτήσει την κατασκευή μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Αθήνα.

Η Ελλάδα είναι γεμάτη θησαυρούς που αξίζει να μένουν στην χώρα μας και τους θαυμάζουν έλληνες και ξένοι.

 


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑