Ειδήσεις

Published on March 13th, 2013 | by fileto

0

2 χλμ. σιδηρόδρομος με προοπτικές για τον Έβρο

Ένα βήμα πιο κοντά έρχεται η παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου για το διεθνές εμπόριο, καθώς η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά μετά από χρόνια καθυστερήσεων στη δημοπράτηση της σύνδεσης του νέου προβλήτα του λιμένος της Αλεξανδρούπολης με την κύρια σιδηροδρομική γραμμή του δικτύου του ΟΣΕ.

Πρόκειται για ένα μικρό έργο μήκους μόλις 2 χλμ και προϋπολογισμού 4 εκατ. ευρώ, το οποίο θα ενώσει με ένα πλέγμα γραμμών τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Θρακικού λιμένα με την γραμμή του Έβρου, η οποία οδηγεί προς Βορράν στη Μαύρη Θάλασσα. Η προθεσμία ολοκλήρωσης είναι 12 μήνες.
Έτσι, όπως αναφέρουν κύκλοι του υπουργείου Υποδομών, μπαίνουν οι βάσεις για την παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου από την εμπορική ναυτιλία, καθώς τα πλοία θα μπορούν να δένουν στην Αλεξανδρούπολη και να προωθούν τα φορτία τους σιδηροδρομικά προς τη Βουλγαρία και αντίστροφα, αποφεύγοντας την είσοδό τους στα στενά των Δαρδανελίων και σημαντικές καθυστερήσεις στον κορεσμένο Βόσπορο.
Παράλληλα, δεν είναι τυχαίο ότι οι λιμένες Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Μπουργκάς και Βάρνας επιδιώκουν τη συνεργασία τους στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών, μέσα από το πρόγραμμα sea2sea. Και αυτό διότι ο πρώτος σύντομα θα συνδέεται πλήρως με τον σιδηρόδρομο, ο δεύτερος παίρνει σειρά, αφού οι σχετικές προμελέτες ολοκληρώνονται, ενώ οι Βουλγαρικοί λιμένες διαθέτουν ούτως ή άλλως πρόσβαση σε σιδηροδρομικές υποδομές.
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, «το έργο αυτό είναι μεγάλη αναπτυξιακή παρέμβαση για τη Θράκη και για τη χώρα ολόκληρη, διότι είναι γνωστό το ενδιαφέρον που αναπτύσσεται το τελευταίο καιρό για τις εμπορευματικές μεταφορές μέσω του σιδηροδρόμου». «Με το έργο αυτό αναβαθμίζεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και ισχυροποιείται η θέση της χώρας ως είσοδος των εμπορευματικών μεταφορών προς την Ευρώπη» σημειώνει η εταιρία.
«Η νέα σύνδεση θα αυξήσει την εμπορευματική κίνηση και ως εκ τούτου θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, εξαιτίας του γεγονότος ότι υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του λιμανιού, επειδή με αυτό τον τρόπο μειώνεται το κόστος αλλά και ο χρόνος των μεταφορών» συμπληρώνει.
Επίσης, όπως αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ, «έχοντας ήδη μελετήσει τη νέα γραμμολογία του σταθμού Αλεξανδρούπολης και τη νέα χάραξη παράκαμψης του πολεοδομικού ιστού της πόλης, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων, πρότεινε την ένταξη του έργου στην 5η  Προγραμματική Περίοδο 2014-2020».
Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΟΟΣΑ, εάν σε μία περιοχή με ένα εκατομμύριο εργαζομένους αυξηθεί η εμπορευματική κίνηση μέσω του λιμανιού κατά 1 εκατ. τόνους, δημιουργούνται άμεσα περίπου 400 με 600 θέσεις εργασίας και μακροπρόθεσμα περισσότερες από 7.500 νέες δουλειές.
πηγη: Το Βήμα


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑