Ειδήσεις

Published on April 6th, 2013 | by fileto

0

Γεμίσαμε αγωγούς στα χαρτιά και αγωγό δεν έχουμε

ΣΕ 1,6 δισ. ευρώ ανέρχεται ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων ανάπτυξης του δικτύου φυσικού αερίου σε όλη την Ελλάδα που περιλαμβάνονται στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του εθνικού συστήματος που έθεσε χθες σε δημόσια διαβούλευση η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Το Σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου αφορά την περίοδο 2013-2022 και υποβλήθηκε στη ΡΑΕ από το Διαχειριστή του Δικτύου (ΔΕΣΦΑ ΑΕ). Η ΡΑΕ καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους να διατυπώσουν τις παρατηρήσεις και απόψεις τους μέχρι και τη Δευτέρα 15 Απριλίου. Συγκεκριμένα, στο σχέδιο προγράμματος περιλαμβάνονται τα εξής:

– Προγραμματισμένα έργα τρέχοντος προϋπολογισμού 1,63 δισ. ευρώ, τα οποία έχουν ήδη ενταχθεί στο εγκεκριμένο από τη ΡΑΕ Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2010-2014, με προϋπολογισμό υλοποίησης 1,27 δισ., για τα οποία δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Σύμφωνα με το ΔΕΣΦΑ, η ημερομηνία των δεδομένων των έργων αναφέρεται στην κατάστασή τους έως και τη 17η Οκτωβρίου 2012 (cut-off date).
– Προγραμματισμένα έργα τρέχοντος προϋπολογισμού περίπου 11 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν προτείνεται να συμπεριληφθούν στο προς έγκριση Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2013-2022.
– Έργα σύνδεσης χρηστών και έργα ανάπτυξης του ΕΣΦΑ, τρέχοντος προϋπολογισμού περίπου 16,7 εκατ. ευρώ, τα οποία προτείνονται για πρώτη φορά προς ένταξη στο σχέδιο προγράμματος.

Ειδικότερα, το μεγαλύτερο έργο, προϋπολογισμού ύψους 1,1 δισ. ευρώ, είναι ο αγωγός Κομοτηνή-Θεσπρωτία. Πρόκειται για το χερσαίο τμήμα του ελληνοϊταλικού αγωγού, έργο το οποίο απορρίφθηκε μεν από την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν, αλλά παραμένει στον προγραμματισμό του ΔΕΣΦΑ, με προοπτική ολοκλήρωσης το 2018 – χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί οριστική απόφαση υλοποίησής του. Παράλληλα ο ΔΕΣΦΑ προετοιμάζει τις απαιτούμενες υποδομές για την υποδοχή και λειτουργία των λοιπών αγωγών που εξετάζεται να κατασκευασθούν μέσω Ελλάδας, δηλαδή τον αγωγό TAP (Ελλάδα-Αλβανία-Ιταλία), που παραμένει στην κούρσα διεκδίκησης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ, και τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό. Ανάλογα με τα έργα που θα αποφασιστεί να κατασκευαστούν, θα καθοριστεί και η επένδυση για την απαιτούμενη μονάδα συμπίεσης που θα εγκατασταθεί στους Κήπους του Έβρου προκειμένου να εξυπηρετείται τόσο η ελληνική αγορά όσο και η διαμετακόμιση αερίου σε τρίτες χώρες.

Στα σημαντικά έργα που περιλαμβάνονται στον προγραμματισμό είναι, μεταξύ άλλων, η αναβάθμιση του σταθμού της Ρεβυθούσας, όπου αποθηκεύεται και αεριοποιείται υγροποιημένο φυσικό αέριο (έργο που θα αυξήσει την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας), η κατασκευή του αγωγού Αγ. Θεόδωροι – Μεγαλόπολη, καθώς επίσης έργα τροφοδοσίας μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, ΔΕΗ και ιδιωτών (Αλιβέρι, Αγ. Νικόλαος Βοιωτίας, Θίσβη, Αγ. Θεόδωροι Κορινθίας κ.ά.).


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑