Άποψη - Γνώμη

Published on October 14th, 2013 | by fileto

0

Θα αυξηθεί ο τουρισμός λέει ο Στράτος Σιμόπουλος

Ο σχεδιασμός νέων υποδομών δεν θα πρέπει να είναι μέρος μιας τεχνικής διαδικασίας, η οποία πραγματοποιείται σε συνθήκες εργαστηρίου, διότι η αλληλεπίδραση των υποδομών με τις τοπικές κοινωνίες παράγει υπεραξίες, οι οποίες πολλές φορές δεν είναι ορατές.

Κάτι αντίστοιχο συνέβη και στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού, καθώς τα οφέλη που προκύπτουν από τη λειτουργία της, ξεπερνούν τις αρχικές προσδοκίες. Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης για το πρώτο οκτάμηνο του έτους (Ιανουάριος – Αύγουστος 2013) είναι χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα, «οι γείτονές μας παραμένουν βασικοί «τροφοδότες» του τουρισμού της Θεσσαλονίκης. Αρκετοί Ρουμάνοι (30.207 διανυκτερεύσεις), αλλά και Σέρβοι (27.531 διανυκτερεύσεις) προτίμησαν και φέτος τη Θεσσαλονίκη για τις αποδράσεις τους», ενώ έπονται και οι Βούλγαροι (24.937 διανυκτερεύσεις). Φυσικά, η άμεση και ασφαλής πρόσβαση που εξασφαλίζει η Εγνατία Οδός στις τουριστικές περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης αποτελεί ισχυρό κίνητρο για τους βαλκάνιους γείτονές μας, να κάνουν συστηματική χρήση της.

Η δυνατότητα αύξησης της τουριστικής ροής από τα Βαλκάνια προς τη Βόρεια Ελλάδα επιβεβαιώθηκε στην πράξη και από την πρώτη ημέρα της παράδοσης σε κυκλοφορία του κάθετου οδικού άξονα Κομοτηνή- Ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

Λίγα λεπτά μετά το κόψιμο της κορδέλας, 3.500 αυτοκίνητα ΙΧ εισήλθαν στη χώρα από τη γειτονική Βουλγαρία, αποκαλύπτοντας τις ωφέλειες από την κατασκευή του έργου. Τις καθημερινές συνολικά 7.500 αυτοκίνητα κάνουν χρήση του συγκεκριμένου οδικού άξονα και επιπλέον 3.000 αυτοκίνητα τα Σαββατοκύριακα. Μέχρι σήμερα 30.000 αυτοκίνητα διέσχισαν τον νέο κάθετο οδικό άξονα, ενώ οι επιχειρηματίες της Θράκης και κατ’ επέκταση της Βόρειας Ελλάδας αναμένουν ισχυρό τουριστικό κύμα σε ημέρες διακοπών από τη γειτονική Βουλγαρία.

Ο νέος κάθετος οδικός άξονας μειώνει κατά 120 χιλιόμετρα την απόσταση προς την Ελλάδα από τη Φιλιππούπολη, τη Σόφια και το Βουκουρέστι επιτρέποντας στους επαγγελματίες του τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα να μειδιούν από ικανοποίηση.

Είναι, λοιπόν, προφανές ότι ένα έργο οδικό στέκεται πολλές φορές ικανό να αναμορφώσει όχι μόνο τον συγκοινωνιακό, αλλά και τον τουριστικό και εμπορικό χάρτη μιας ολόκληρης περιοχής δημιουργώντας πραγματικές ευκαιρίες ανάπτυξης. Οι αριθμοί, άλλωστε συνηγορούν προς αυτήν την κατεύθυνση.

* Ο Στράτος Σιμόπουλος είναι Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός. Περισσότερα άρθρα και απόψεις του μπορείτε να διαβάσετε στο site  www.efsimopoulos.gr

Πηγή:www.capital.gr

Πηγή:www.capital.gr


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑