Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on May 14th, 2017 | by fileto

0

Απόλυτα σοβαρή η εκδήλωση του Μάκη Παπαδόπουλου

Απόλυτα επιτυχημένη και με πολλές ενδιαφέρουσες παρουσίες στο κοινό αποδείχθηκε η 2η Αναπτυξιακή Ημερίδα την οποία διοργάνωσε η δημοτική παράταξη του Μάκη Παπαδόπουλου «Ο Τόπος της Ζωής μας».

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Lucy το Σάββατο 13 Μαΐου το απόγευμα με θέμα “Ο ρόλος των δικτύων μεταφορών και υποδομών στην αναπτυξιακή δυναμική του Δήμου Καβάλας”.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι πολιτικών κομμάτων, της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, του Δήμου Καβάλας, τοπικών φορέων, αλλά και απλοί πολίτες.

Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε ότι στο κοινό υπήρξαν άνθρωποι από την τοπική αυτοδιοίκηση όλων των χρωμάτων και παρατάξεων, εκπρόσωποι φορέων σημαντικών, ο βουλευτής Σύριζα Καβάλας Γιώργος Παπαφιλίππου, ο αντιδήμαρχος Δημοσθένης Τουλκίδης που προτίμησε τα ορεινά της αίθουσας, επιχειρηματίες και θεσμικοί της αγοράς αλλά και αυτοδιοικητικοί όλων των αποχρώσεων και εποχών.

Στις εισηγήσεις των ομιλητών (Παντελής Σκάγιαννης, Νίκος Ηλιού και Κώστας Λαλένης, καθηγητές στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Κώστας Κατσιμίγας, πρώην Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και Ουρανία Κουρουμλή, Αναπληρώτρια Διευθύντρια Ερευνών της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.) έγινε μία γενικότερη ενημέρωση για την πορεία των έργων, δόθηκε έμφαση στην ανάγκη η Καβάλα να αξιοποιήσει με μεγαλύτερη επιμονή τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και τους αναπτυξιακούς της πόρους, να προωθήσει την κατασκευή εμπορευματικών υποδομών στο εμπορικό λιμάνι της Καβάλας και να ολοκληρώσει τη σύνδεσή του με τους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες της ευρύτερης περιοχής.

Τονίστηκε ιδιαίτερα η ανάγκη η Καβάλα να δώσει βάρος στην προσπάθεια να χρηματοδοτηθούν και να κατασκευαστούν μέσα σε ένα εύλογο χρονικό ορίζοντα τόσο η σιδηροδρομική σύνδεση Ν. Καρβάλη – Τοξότες Ξάνθης, όσο και η οδική Καβάλα – Δράμα (στο πλαίσιο του οδικού άξονα Ε61 Καβάλα – Δράμα – Σέρρες) που θα συνδέσει εμπορικά και τουριστικά την Καβάλα με τον διευρωπαϊκό οδικό άξονα EAST-WEST.

Σε πολλές περιπτώσεις, εκφράστηκε ανησυχία για τις καθυστερήσεις στην εξέλιξη των έργων αυτών, ακόμη και για το αν θα γίνουν τελικά κάποτε ή όχι. Μετά τις εισηγήσεις, υπήρξαν παρεμβάσεις από τους συμμετέχοντες πάνω σε συγκεκριμένες πλευρές των θεμάτων που αναλύθηκαν από τους εισηγητές.

 

Επισημάνσεις από τον Μάκη Παπαδόπουλο

Στην ομιλία του ο Μάκης Παπαδόπουλος, ως επικεφαλής της δημοτικής παράταξης, έκανε τις παρακάτω επισημάνσεις:

«Με την αποψινή μας εκδήλωση επιχειρούμε να ανταποκριθούμε σε ένα σοβαρό κενό ενημέρωσης που υπάρχει εδώ και πολύ καιρό για την πορεία μελετών και έργων, όπως Περιμετρική, σιδηροδρομική σύνδεση Ν. Καρβάλη – Τοξότες, οδικός άξονας Ε61 Καβάλα – Δράμα, και άλλα.

Η ενημέρωση που υπάρχει είναι αποσπασματική και ανεπαρκής, με συνέπεια να αιφνιδιαζόμαστε συχνά και να ερχόμαστε προ τετελεσμένων γεγονότων χωρίς να έχουμε χρόνο να συζητήσουμε.

Πολύ περισσότερο, δεν γίνεται καμιά συγκεκριμένη συζήτηση για τα απτά οφέλη που θα έχουν τα έργα αυτά για την τοπική κοινωνία. πρέπει όλοι να γνωρίσουμε και να συνειδητοποιήσουμε τι θα κερδίσουμε από τα έργα αυτά και τι θα χάσουμε αν τα έργα αυτά καθυστερήσουν και δεν ολοκληρωθούν.

Δυστυχώς, δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η Καβάλα έχει αργήσει πάνω από δυο δεκαετίες να προωθήσει εκείνα τα μεγάλα έργα υποδομής που θα την ενώσουν εμπορικά και τουριστικά μέσω οδικών, σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και αεροπορικών δικτύων με τη βαλκανική ενδοχώρα, την Ανατολική και τη Δυτική Ευρώπη, τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας και της ανατολικής Μεσογείου.

Για εμάς, τα μεγάλα έργα υποδομής είναι οι πόροι και η βάση που θα στηρίξουν την ανάπτυξη του τόπου μας, φέρνοντας νέες επενδύσεις και έσοδα, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.

Όλοι γνωρίζουμε πόσο καθοριστικά άλλαξαν την καθημερινή μας ζωή και την επαγγελματική μας δραστηριότητα η Εγνατία οδός και οι κάθετοι άξονες που μας συνδέουν τη Βουλγαρία και την Ανατολική Ευρώπη με την Περιφέρειά μας. Πρόσφατα, το άνοιγμα του κάθετου άξονα Κομοτηνή – Νυμφαία – Βουλγαρία φέρνει στην περιοχή μας και την Καβάλα δεκάδες χιλιάδες νέους τουρίστες από τα ανατολικά Βαλκάνια, και ιδίως από τη Ρουμανία.

Αν υπήρχε αυτή τη στιγμή ο νέος οδικός άξονας Ε61 που θα ενώνει την Καβάλα με τη Δράμα σε 20 λεπτά, οι Καβαλιώτικες και οι Δραμινές επιχειρήσεις θα απευθύνονταν πλέον σε μία περιοχή 140.000 κατοίκων. Έτσι θα δημιουργηθεί μία μεγαλύτερη αγορά που θα έχει τη δυνατότητα να προσελκύσει νέες επενδύσεις.

Αν υπήρχε αυτή τη στιγμή η σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας με τους Τοξότες της Ξάνθης, η Καβάλα θα διεκδικούσε να είναι μία νέα πύλη εισόδου και εξόδου μέσω θάλασσας και τρένου για εμπορεύματα που διακινούνται σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι επιχειρήσεις μαρμάρου (και όχι μόνο) από τη Δράμα, την Καβάλα, τη Θάσο και την Ξάνθη θα μπορούσαν να ωφεληθούν σε χρόνο και χρήμα, αν χρησιμοποιούσαν το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας και τον οδικό άξονα Ε61 Καβάλα – Δράμα – Σέρρες – Βουλγαρία ή τη σιδηροδρομική σύνδεση Ν. Καρβάλη  – Τοξότες για τις εξαγωγές τους.

Χρειάζεται όμως να αγωνιστούμε οργανωμένα για να πείσουμε το κράτος, την Ευρωπαϊκή Ένωση και φυσικά τους επενδυτές ότι η αξία του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας δεν είναι μόνο τοπική και περιφερειακή, αλλά Ευρωπαϊκή και διεθνής.

Ιδιαίτερα στον τουρισμό, η Καβάλα και η Δράμα μπορούν να λειτουργήσουν ως ένας ενιαίος τουριστικός προορισμός, για 12 μήνες τον χρόνο, καλοκαίρι και χειμώνα. Έτσι θα είναι και πιο εύκολο να συζητήσουμε για την αναγκαιότητα δημιουργίας νέων υποδομών φιλοξενίας στην περιοχή μας».


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑