Τοπικές ΑΜ-Θ Μάκης

Published on October 17th, 2017 | by fileto

0

Ο Τόπος της Ζωής μας με προτάσεις για προβολή της Καβάλας

Με μια πλήρη ενημέρωση η δημοτική παράταξη «Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ» μας κοινοποιεί τις προτάσεις του για το Σχέδιο Τουριστικής Προβολής 2018.
Οι περισσότερες είναι ενδιαφέρουσες και καλό είναι να τις λάβει υπ’ όψη της η κυρία Αναστασία Ιωσηφίδου η οποία μέχρι χθες κατηγορούσε τον Μάκη Παπαδόπουλο ότι κάνει κριτική χωρίς προτάσεις.
Ευκαιρία να τις διαβάσει και ίσως να πάρει κάποια ιδέα για τον νέο σχεδιασμό της.
Για να δούμε τι αναφέρει η ανακοίνωση του Μάκη Παπαδόπουου:
Οι προτάσεις που υποβάλλαμε στην Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής για την προετοιμασία του Σχεδίου Τουριστικής Προβολής 2018, και οι οποίες βασίζονται στην εμπειρία μας από την μέχρι τώρα παρακολούθηση της υλοποίησης των Σχεδίων Τουριστικής Προβολής του Δήμου, είναι οι εξής:
Α. Ευρύτεροι στόχοι:
⦁ Εκπόνηση Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης
⦁ Εκπόνηση Ειδικού Σχεδίου Προβολής του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων ως Μνημείου Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO
⦁ Έμφαση στα ψηφιακά και ηλεκτρονικά μέσα προβολής
⦁ Ενίσχυση της επισκεψιμότητας από γειτονικά κράτη ιδιαίτερα για την περίοδο του χειμώνα και επιμήκυνση της θερινής τουριστικής περιόδου (έναρξη τον Μάιο και λήξη τον Σεπτέμβριο)
⦁ Αξιοποίηση του πολιτιστικού κεφαλαίου του τόπου μας και των διεθνών σχέσεων του Δήμου
⦁ Ειδικά για το Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης, προτείνουμε μέσα στον Οκτώβριο να τεθεί ως τακτικό θέμα στην Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής η προετοιμασία μίας διαδικασίας για την κατάρτιση ενός τέτοιου Σχεδίου μέσω διαβούλευσης με τοπικούς φορείς.
Για το Ειδικό Σχέδιο Προβολής του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων ως Μνημείου Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO προτείνουμε να ακολουθηθεί η εμπειρία και η προσέγγιση της ίδιας της UNESCO, όπως προτείνονται στους ειδικούς οδηγούς που έχει εκπονήσει για την διαχείριση των μνημείων αυτών.
Β. Προτάσεις για στόχους και δράσεις σχετικά με την προετοιμασία του Σχεδίου Τουριστικής Προβολής του 2018:
· Ριζική “ανατροπή” της κατανομής του προϋπολογισμού της Τουριστικής Προβολής υπέρ των δράσεων και των εργαλείων ψηφιακής προβολής σε βάρος των δαπανών για ταξίδια, έντυπα και φωτογραφικό υλικό (διαφοροποίηση του μείγματος των εργαλείων προβολής)
⦁ Ριζική αλλαγή στην πολιτική συμμετοχής του Δήμου σε τουριστικές εκθέσεις (κυρίως του εξωτερικού):
⦁ Μόνιμη συμμετοχή εκπροσώπων φορέων του τουρισμού και της αγοράς σε όλες τις τουριστικές εκθέσεις και άλλες δράσεις τουριστικής προβολής που διοργανώνει ο Δήμος
⦁ Η συμμετοχή του Δήμου να είναι η “ομπρέλα” που θα φιλοξενεί την παρουσία εκπροσώπων φορέων του τουρισμού (να συμμετέχουν μόνο υπάλληλοι της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ που είναι επιφορτισμένοι με το αντικείμενο του τουρισμού)
⦁ Ο Δήμος να συμμετέχει σε περισσότερες θεματικές τουριστικές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στις γειτονικές χώρες σε κοντινές αποστάσεις
Στόχευση σε χώρες (είτε μέσω ψηφιακών εργαλείων και ηλεκτρονικής προβολής είτε μέσω συμμετοχής σε τουριστικές εκθέσεις ή άλλα θεματικά event) με τις οποίες υπάρχουν ιστορικές σχέσεις με βάση: το οικονομικό – εμπορικό και πολυπολιτισμικό παρελθόν της Καβάλας (Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, Σουηδία κ.ά.), τη μάχη των Φιλίππων (Ιταλία), τις ιδιαίτερες ιστορικές σχέσεις (Αίγυπτος), την προβολή του Αποστόλου Παύλου και της Λυδίας (Ρωσία, Ουκρανία κ.ά.), τις αδελφοποιήσεις και την καλλιέργεια ευρύτερων οικονομικών και εμπορικών σχέσεων σε εθνικό επίπεδο (π.χ. Κίνα)
⦁ Περιορισμός της συμμετοχής του Δήμου σε τουριστικές εκθέσεις χωρών με τις οποίες οι τουριστικές σχέσεις σε εθνικό επίπεδο είναι “ανώριμες”, δεν υπάρχουν ακόμη επαρκείς μεταφορικές συνδέσεις και δεν υπάρχουν άλλες οικονομικές και εμπορικές σχέσεις που να δημιουργούν προοπτικές αύξησης της επισκεψιμότητας από τις χώρες αυτές (π.χ. Ινδία)
⦁ Ενίσχυση της προβολής του Δήμου σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Κύπρο
⦁ Συνεργασία με FRAPORT με στόχο την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους
⦁ Ριζική αλλαγή της νοοτροπίας διοργάνωσης (από τον Δήμο) και συνδιοργάνωσης (με άλλους φορείς) εκδηλώσεων: να διοργανώνονται εκδηλώσεις και να εγκρίνονται χρηματοδοτήσεις για συνδιοργανώσεις μετά από σαφή εκτίμηση του οφέλους και του θετικού αντίκτυπου που θα έχει η κάθε εκδήλωση ως προς την προσέλκυση νέων επισκεπτών (ειδικά σε περιόδους όπου η επισκεψιμότητα είναι γενικά χαμηλή, φθινόπωρο – χειμώνας)
⦁ Αξιολόγηση των μεγάλων εκδηλώσεων του Δήμου (Φεστιβάλ Φιλίππων, Φεστιβάλ Παπαϊωάννου, COSMOPOLIS, Air Sea Show, WOOD WATER WILD, KAVALA NIGHT CITY RUN κ.ά.) ως προς το απτό και όχι μόνο ψυχολογικό αποτέλεσμα που παράγουν (π.χ. το COSMOPOLIS “κινδυνεύει” σε μακροπρόθεσμο επίπεδο από την αντίληψη αναβίωσης από την οποία διέπεται και χρειάζεται να αναβαθμιστεί ως πολιτιστικός θεσμός)
⦁ Έγκαιρος και ενιαίος προγραμματισμός και προβολή των διαφημιστικών υλικών των μεγάλων εκδηλώσεων του Δήμου σε όλες τις δράσεις τουριστικής προβολής (ηλεκτρονικά & ψηφιακά μέσα, εκδηλώσεις, εκθέσεις)
⦁ Μελέτη και σχεδιασμός αθλητικών διοργανώσεων ειδικά για την φθινοπωρινή και χειμερινή περίοδο
⦁ Δημιουργία διεπαγγελματικών συνεργατικών δικτύων (π.χ. εκθετήρια τοπικών προϊόντων)
⦁ Θεσμοθέτηση ειδικής θεματικής τουριστικής έκθεσης στην Καβάλα (στο πλαίσιο της KAVALA EXPO) για εναλλακτικές μορφές τουρισμού σύμφωνα με τους πόρους της περιοχής (π.χ. θρησκευτικός τουρισμός “Στα βήματα του Αποστόλου Παύλου” με τους Φιλίππους, το βαφτιστήρι της Αγίας Λυδίας και με 17 μοναστήρια σπάνιας πολιτιστικής παράδοσης στο σύνολο του Νομού)
Εκπόνηση έρευνας καταγραφής των καταλυμάτων που ενοικιάζονται μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας (τύπου Airbnb) και δικτύωση Δήμου – ιδιοκτητών – τουριστικών φορέων, με στόχο την ορθολογική διαχείριση του φαινομένου, έτσι ώστε να έχει θετικά αποτελέσματα για όλους τους εμπλεκόμενους στον τουριστικό κλάδο.
Εκπόνηση ειδικού επιμορφωτικού προγράμματος για ιδιοκτήτες τέτοιου είδους καταλυμάτων με στόχο την αναβάθμιση των προσόντων τους
⦁ Υλοποίηση επιμορφωτικού προγράμματος για οδηγούς λεωφορείων – ταξί για την ενίσχυση δεξιοτήτων σχετικών με την παροχή υπηρεσιών σε επισκέπτες
⦁ Δημιουργία ειδικού εντύπου για προώθηση τουριστικού προϊόντος μέσα σε τουριστικά λεωφορεία – ταξί
⦁ Δημιουργία προωθητικού βίντεο που θα προβάλλεται μέσω των οθονών και tablets που διαθέτουν τα τουριστικά λεωφορεία και τα ταξί
⦁ Διαμόρφωση πλαισίου και εργαλείων μετρήσιμης αξιολόγησης όλων των δράσεων τουριστικής προβολής του Δήμου ως προς τα αποτελέσματα που παράγουν
⦁ Παρακίνηση των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών να συμμετέχουν στη διαμόρφωση του Σχεδίου Τουριστικής Προβολής, στην προώθηση και στην υλοποίηση των δράσεών του
Όταν λάβουμε την εισήγηση της διοίκησης του Δήμου με τις δικές της προτάσεις για το Σχέδιο Τουριστικής Προβολής 2018, επιφυλασσόμαστε για μία νέα τοποθέτηση επί συγκεκριμένων θεμάτων.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑