Τοπικές ΑΜ-Θ Fraport Greece Καβάλα

Published on December 7th, 2017 | by fileto

0

Η Fraport Greece αναβαθμίζει το αεροδρόμιο Καβάλας

Ολική ανακαίνιση στο αεροδρόμιο της Καβάλας με ταυτόχρονη αύξηση των στεγασμένων χώρων όπως αρχικά είχε ανακοινώσει, ανέφερε στην σημερινή της παρουσίαση στο Επιμελητήριο Καβάλας η εταιρεία Fraport Greece, μέσω των επικεφαλής της στην χώρα μας.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, σήμερα το μεσημέρι η διοίκηση της εταιρείας από την Καβάλα παρουσίασε τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου «Μέγας Αλέξανδρος», αρχικού προϋπολογισμού 9,5 εκατ. ευρώ.
Στην Καβάλα βρέθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσίνελ, ο οποίος σε δηλώσεις που έκανε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, υπογράμμισε ότι η Καβάλα αποτελεί σταυροδρόμι πολλών πολιτισμών και το αεροδρόμιο της, πύλη ενός από τους πιο ενδιαφέροντες προορισμούς διακοπών στη χώρα.
Τι αλλάζει στο Μέγας Αλέξανδρος
”Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι σήμερα εδώ σε αυτόν τον όμορφο προορισμό, στην Καβάλα, που είναι σταυροδρόμι πολλών πολιτισμών και αποτελεί την πύλη ενός προορισμού διακοπών πολύ ενδιαφέροντος στη χώρα. Σήμερα παρουσιάζουμε τα σχέδια ανάπτυξης του αεροδρομίου της Καβάλας ”Μέγας Αλέξανδρος”. Θα επεκτείνουμε κατά 2.000 τετραγωνικά μέτρα την περιοχή του αεροδρομίου και θα επενδύσουμε 10 εκατομμύρια ευρώ για έργα επέκτασης και άλλα σχετικά. Μέχρι το 2019 θα έχουμε ένα αεροδρόμιο που θα μπορεί να υποδεχθεί τον μελλοντικό τουρισμό μέχρι τότε. Είμαστε χαρούμενοι που το αεροδρόμιο κατάφερε να διαχειριστεί την κυκλοφορία από την Θεσσαλονίκη. Περιμένουμε ότι τον χειμώνα θα υπάρχει τέσσερις φορές περισσότερη κυκλοφορία από ό,τι την προηγούμενη χρονιά και είμαι χαρούμενος που τα έργα που προτείνουμε και τα σχέδια μας, υποστηρίζονται από την κοινωνία και τη δήμαρχο”, ανέφερε χαρακτηριστικά στις δηλώσεις του ο κ. Τσίνελ.
Τα βασικά νούμερα στα έργα ανάπτυξης στο αεροδρόμιο της Καβάλας
-Συνολικό μέγεθος το 2016 – 6.614 τ.μ.. Το 2026 – 8.569 τ.μ. Μεταβολή +30%
-Σταθμοί check in, 8 το 2016. 10 το 2026. Μεταβολή +25%
-Ζώνες ασφαλείας το 2016, 2, επίσης 2 το 2026
-Πύλες, 6 το 2016, 5 το 2026 Μεταβολή -15%
-Ζώνες παραλαβής αποσκευών 2, το 2016, 2 και το 2026
-Χώροι στάθμευσης αεροσκαφών 2D + 8C το 2016, 1E +5C το 2026
Άμεσες επεμβάσεις στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece
-Γενικός καθαρισμός
-Bελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους των αεροδρομίων
-Επεμβάσεις στους εμπορικούς χώρους στις εγκαταστάσεις υγιεινής και στις διαδικασίες ελέγχου για τη διευκόλυνση των επιβατών
-Δωρεάν παροχή συνδεσιμότητας με το διαδίκτυο (WiFi)
Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης
Με στόχο την αύξηση της επιβατικής κίνησης το 2018 κατά 5% σε σχέση με φέτος που αυξήθηκε 11,4%, και έχοντας αναθεωρήσει προς τα επάνω κατά 75 εκατ. ευρώ τις άμεσες επενδύσεις, η Fraport Greece υλοποιεί με γοργούς ρυθμούς τις εκτενείς αρχιτεκτονικές και κατασκευαστικές παρεμβάσεις αναβάθμισης και μεγέθυνσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τη διαχείριση των οποίων έχει αναλάβει.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Fraport Greece θα έπρεπε να επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των αεροδρομίων στα πρώτα χρόνια, μέχρι το 2021, ωστόσο, όπως αναφέρουν στελέχη της, το ποσό αυτό αναθεωρήθηκε στα 415 εκατ. ευρώ. Στα επόμενα χρόνια είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ (περιλαμβάνοντας την επένδυση των 415 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στην αρχική φάση).
Παράλληλα, τα μηνύματα από τις αεροπορικές εταιρείες είναι ιδιαίτερα θετικά, κάτι που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το καλοκαίρι του 2018 η Fraport θα υποδεχτεί στα αεροδρόμια 20 νέα διεθνή δρομολόγια, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις έχει ανακοινωθεί αύξηση συχνοτήτων και επιμήκυνση της περιόδου σε δρομολόγια που ήδη εξυπηρετούνται.
Ειδικότερα, το επενδυτικό πρόγραμμα, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την κατασκευή 5 νέων τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης, ανακαίνιση στο σύνολό τους οι εγκαταστάσεις υγιεινής, οι πυροσβεστικοί σταθμοί των αεροδρομίων, οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών και οι 100 γεννήτριες ηλεκτροδότησης, ενώ παντού θα εγκατασταθεί νέο online σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών.
Στο θέμα των καινούργιων σύγχρονων συστημάτων ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών η εταιρεία, όπως αναφέρθηκε δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα χαρακτηρίζοντάς το πολύ σπουδαίο βήμα προς την κατεύθυνση της διεύρυνσης των ορίων χωρητικότητας των αεροδρομίων την περίοδο αιχμής, καθώς με την εφαρμογή μιας σειράς επιχειρησιακών διαδικασιών θα έχει ως αποτέλεσμα την εξυπηρέτηση επιπλέον πτήσεων αλλά και την εύρυθμη λειτουργία των αεροδρομίων το καλοκαίρι – ένα ιδιαίτερα απαιτητικό διάστημα από άποψη κίνησης για τα ελληνικά δεδομένα. Έως το τέλος του χρόνου αναμένονται και τα πρώτα πυροσβεστικά οχήματα που θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τις ανάγκες των αεροδρομίων.
Επιπλέον θα προχωρήσει η ανανέωση της εσωτερικής και εξωτερικής όψης του κάθε ενός αεροδρομίου με αρχιτεκτονικό σχεδιασμό που αναμορφώνει ριζικά τις 14 πύλες του ελληνικού τουρισμού.
Ελπίζει να τελειώσουν οι εκκρεμότητες
Εν τω μεταξύ, έως τα τέλη του έτους αναμένεται η έκβαση της Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών μεταξύ της Fraport Greece και του υπουργείου Μεταφορών. Εάν το αποτέλεσμα δεν ικανοποιήσει τις δυο πλευρές, τότε η υπόθεση θα οδηγηθεί σε Διαιτησία.
«Η διαδικασία της Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, η οποία προβλέπεται ρητώς στη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, αποτελεί πάγια διεθνή πρακτική για τέτοιου μεγέθους έργα» αναφέρουν στελέχη που παρακολουθούν την παραχώρηση.
Η γερμανοελληνική κοινοπραξία αξιώνει 74,5 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο (60 εκατ. χωρίς ΦΠΑ), λόγω «ζημιών» που υπέστη από τα μεταβιβασθέντα περιουσιακά στοιχεία, ήτοι από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Με την ανάληψη της διαχείρισης των αεροδρομίων, η εταιρεία υποστηρίζει ότι διαπίστωσε μια μερικώς «διαφορετική εικόνα» σε σχέση με εκείνη όταν υπέβαλε τη δεσμευτική προσφορά, κάτι το οποίο απαίτησε ενέργειες αποκατάστασης (σπασμένοι σωλήνες, κ.λπ.) ή και περιουσιακά στοιχεία που τυχόν δεν υπήρχαν ή εξέλειπαν. Από την πλευρά του το υπουργείο Μεταφορών και η ΥΠΑ αμφισβητούν το ύψος της διεκδίκησης και μάλιστα σε σημαντικό βαθμό.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑