Ένα ξεκάθαρ..." /> Ελληνικός τουρισμός η καλύτερη απάντηση στον Ερντογάν, αλλά…

Άποψη - Γνώμη τουριστας

Published on February 16th, 2018 | by fileto

0

Ελληνικός τουρισμός η καλύτερη απάντηση στον Ερντογάν, αλλά…

Ένα ξεκάθαρο σχέδιο των Τούρκων για την κλιμάκωση της έντασης στο Αιγαίο ξεδιπλώνεται τις τελευταίες ώρες με ραγδαίες εξελίξεις και αποκορύφωμα τον εμβολισμό του ελληνικού πλοίου στην περιοχή.

Δε είναι τόσο αθώα η κίνηση των Τούρκων που από την μια επιθυμούν εχθροπραξίες στην Βόρειο Συρία, αλλά αυτές να κρατήσουν όσο το δυνατόν λιγότερο για να μην έχουν μια ακόμη πανωλεθρία στο τουριστικό τους προϊόν.

Από την άλλη το σχέδιο της Άγκυρας αποκαλύπτεται τόσο με την επιθετική τους κίνηση (όπως χαρακτηρίστηκε από την ελληνική πλευρά) στα Ίμια, όσο και με τις δηλώσεις που ακολούθησαν, τόσο από τον Τούρκο Πρόεδρο Ρ. Τ. Ερντογάν, όσο και από το ΥΠΕΞ της χώρας, σε μια εποχή που γίνονται προκρατήσεις και στήνεται το σκηνικό του τουρισμού στην περιοχή.

Ο εμβολισμός του πλοίου του Λιμενικού Σώματος από την τουρκική ακτοφυλακή δεν ήταν τυχαίος και βασίζεται στο σχέδιο των Τούρκων ότι τα Ίμια συνιστούν τουρκικό έδαφος, ενώ ταυτόχρονα στρέφει τους προβολείς από το Αφρίν όπου ο πόλεμος δεν εξελίσσεται όπως ήθελε ο Ερντογάν.

Ήδη ο στρατός της Τουρκίας μετράει νεκρούς στο Αφριν. Ο τραγικός απολογισμός αυξάνεται ώρα με την ώρα. Η τουρκική επίθεση στο Αφρίν δεν αποτελεί έκπληξη για τις κουρδικές δυνάμεις στη Βόρεια Συρία. Οι Δυνάμεις Προστασίας του Λαού (YPG) είχαν προετοιμαστεί για μια πιθανή τουρκική επίθεση.

Την ίδια ώρα οι Τούρκοι κάνουν άνοιγμα στους Γερμανούς όπου ραγδαία αύξηση της ζήτησης στη γερμανική αγορά για Τουρκία, η οποία ξεκίνησε στα τέλη του 2017 και συνεχίστηκε τις πρώτες 6 εβδομάδες του 2018, καταγράφουν οι μεγαλύτεροι γερμανοί τουρ οπερέιτορ, οι οποίοι ανακοίνωσαν ότι θα προβούν σε επέκταση των ήδη διευρυμένων χωρητικοτήτων τους στη γειτονική χώρα.

Για να κόψουν την φόρα στους Γερμανούς και τους Ρώσους να έρθουν στην Ελλάδα οι Τούρκοι δημιουργούν ένταση στο Αιγαίο το οποίο είναι για την Ελλάδα το αεροπλανοφόρο του τουρισμού μας.

Την ίδια ώρα, μαίνεται ο πόλεμος μεριδίων που διεξάγεται στην αγορά της Γερμανίας με πρωταγωνιστές τους προορισμούς διακοπών της Μεσογείου. Η ολοκλήρωση της «μάχης» του 2017, πάντως, ανέδειξε έναν αδιαμφισβήτητο νικητή, σύμφωνα με Γερμανούς αναλυτές, ο οποίος δεν ήταν άλλος από την Ελλάδα.

Τα σχετικά στοιχεία προέρχονται από την ετήσια έρευνα που πραγματοποιεί στη Γερμανία το BAT Foundation for Future η οποία καταγράφει τις ταξιδιωτικές συνήθειες των Γερμανών τη χρονιά που πέρασε. Τα δεδομένα προέρχονται από 3.000 Γερμανούς ταξιδιώτες ηλικίας άνω των 14 ετών.

Το στοιχείο της έρευνας που ενδιαφέρει περισσότερο τον ελληνικό τουρισμό και τους επιχειρηματίες του χώρου αφορά στη μεγάλη αλλαγή που καταγράφηκε στις ροές τουριστών προς τους προορισμούς της ανατολικής Μεσογείου τη χρονιά που πέρασε.

Η μεγάλη ανατροπή, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, αφορά στη μείωση των μεριδίων αγοράς των δύο leader προορισμών της αγοράς της Γερμανίας, Ισπανία και Ιταλία, σε συνδυασμό με την πτώση της Τουρκίας και τη μεγάλη άνοδο της Ελλάδας.

Η Ισπανία παρέμεινε ο αδιαφιλονίκητα δημοφιλέστερος προορισμός διακοπών των Γερμανών αλλά είδε το μερίδιο αγοράς της να «ψαλιδίζεται» από 14,1% το 2016 σε 13,7% το 2017. Παρ’ όλα αυτά ένας στους επτά Γερμανούς επέλεξε την περασμένη χρονιά να ταξιδέψει στις Βαλεαρίδες, τα Κανάρια νησιά ή χερσαίους προορισμούς της χώρας.

Σύμφωνα, ωστόσο, με τον επικεφαλής της έρευνας καθηγητή Ulrich Reinhardtανακατατάξεις ροών καταγράφηκαν και εντός Ισπανίας. Κερδισμένοι αποδείχθηκαν οι χερσαίοι προορισμοί οι οποίοι κατέγραψαν σημαντική άνοδο, εξαιτίας και της «υπερφόρτωσης» που παρατηρήθηκε στους νησιωτικούς προορισμούς της Ισπανίας.

Στη δεύτερη θέση της αγοράς διατηρήθηκε η Ιταλία αποσπώντας μερίδιο 7,7% (σ.σ το μισό του αντίστοιχου της Ισπανίας), ελαφρά μειωμένο σε σύγκριση με το 2016.

Η μεγάλη αλλαγή αφορά στην τρίτη θέση της κατάταξης στην οποία αναρριχήθηκε η Αυστρία παρά το γεγονός ότι είδε το μερίδιό της να μειώνεται σημαντικά για να διαμορφωθεί , τελικά, στα επίπεδα του 3,9%.

Το σκαρφάλωμα της Αυστρίας στην τρίτη θέση οφείλεται, σύμφωνα με τους αναλυτές, στη μεγάλη πτώση της Τουρκίας η οποία υποχώρησε στην τέταρτη θέση βλέποντας, ταυτόχρονα, το μερίδιο αγοράς της να συρρικνώνεται από 4,4% το 2016 σε 3,6% το 2017.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας U. Renihardt, η Ελλάδα ήταν ο νικητής του 2017 καθώς κατέγραψε σημαντική άνοδο με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς της να αυξηθεί από τα επίπεδα του 2,8% το 2016 σε 3,1% το 2017. Με την επίδοση αυτή η Ελλάδα βρέθηκε στην έκτη θέση της κατάταξης, πίσω από την Κροατία που βρέθηκε στην Πέμπτη θέση.

Παρά την αύξηση των ταξιδιών στο εξωτερικό, ωστόσο, δημοφιλέστερος προορισμός των Γερμανών αναδείχθηκε η… Γερμανία καθώς εντός της χώρας επέλεξε να κάνει διακοπές το 34% των ταξιδιωτών της χώρας.

Η αύξηση των ταξιδιών που πραγματοποίησαν οι Γερμανοί το 2017 αποδίδεται από τους αναλυτές στην βελτίωση της οικονομίας και τη μείωση της ανεργίας. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, το 58% των Γερμανών έκαναν διακοπές διάρκειας τουλάχιστον πέντε ημερών τη χρονιά που πέρασε. Πρόκειται, σύμφωνα με την έρευνα, για την καλύτερη επίδοση των τελευταίων δέκα χρόνων.

Η Ελλάδα προβλέπεται να καταγράψει νέα άνοδο και το 2018, σύμφωνα με τους αναλυτές, οι οποίοι αναμένουν ενίσχυση και της αγοράς εσωτερικού τουρισμού στη Γερμανία.

Την ίδια ώρα στην έρημη Ελλάδα ο φόρος διαμονής πλήττει την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού επισημαίνει η Handeslblatt  σημειώνοντας ότι οι φόροι στα τουριστικά έσοδα είναι κατά πολύ υψηλότεροι από χώρες όπως η Τουρκία, Κροατία, Ισπανία ή Ιταλία.

Η γερμανική εφημερίδα υπογραμμίζει την  ανησυχία των Ελλήνων ξενοδόχων για την επιβολή φόρου διαμονής στους τουρίστες από 50 σεντ μέχρι 4 ευρώ, αναλόγως της κατηγορίας του ξενοδοχείου, την αύξηση του ΦΠΑ και τη μεγαλύτερη φορολόγηση των τουριστικών εσόδων περιγράφει η Handelsblatt.

Σύμφωνα με την εκτίμησή του αρθρογράφου, ο Έλληνας πρωθυπουργός και ο Ευκλείδης Τσακαλώτος έχουν ανακαλύψει εδώ και καιρό τον τουρισμό ως πηγή επιπλέον προσπορισμού εσόδων και από πρώτης Ιανουαρίου βάζουν το χέρι κατευθείαν στην τσέπη των τουριστών.

Συμπέρασμα; Ενώ παλαιότερα η Ελλάδα μπόρεσε να εκμεταλλευτεί τη μείωση των τουριστών στην Τουρκία και την έλλειψη ασφάλειας στην Αίγυπτο, τώρα οι γείτονές της επανακάμπτουν.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑