Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on March 13th, 2018 | by fileto

0

Δεν θέλουν το πορθμείο της Θάσου οι Κεραμωτιώτες;

Σύμφωνα με όσα μαθαίνουμε στο τελευταίο ταξίδι του στην Αθήνα ο δήμαρχος Νέστου Βαγγέλης Τσομπανόπουλος, παρέδωσε στο γενικό γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας Διονύση Καλαματιανό μια νέα κυκλοφοριακή μελέτη (που στην ουσία είναι η τροποποίηση της ήδη υπάρχουσας από το 2008 κυκλοφοριακής μελέτης) για την Κεραμωτή.

Η μελέτη αυτή συντάχθηκε σε μια προσπάθεια να βρεθεί μια λύση στο χρονίζον ζήτημα της διέλευσης των βαρέων οχημάτων μέσα από το λιμάνι της Κεραμωτής, μιας και -όπως είχε αναφέρει ο κ. Τσομπανόπουλος σε πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Νέστου- υπήρχε σχετική οδηγία από το υπουργείο Ναυτιλίας.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα όσα παρουσιάστηκαν στο δημοτικό συμβούλιο Νέστου, η τροποποίηση της Κυκλοφοριακής Μελέτης Κεραμωτής εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας του Δήμου Νέστου για την εφαρμογή μέτρων και ρυθμίσεων:

βραχυχρόνιου ορίζοντα για την άμεση βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και

μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα για την αναβάθμιση-ανάπλαση

-του δυτικού παραλιακού μετώπου του οικισμού και

-συνοδών εγκαταστάσεων (π.χ. οργανωμένων χώρων στάθμευσης), έτσι ώστε να αναβαθμιστεί το αστικό περιβάλλον και να εξομαλυνθούν οι υφιστάμενες δυσλειτουργίες.

Υφιστάμενες Δυσλειτουργίες και Οχλήσεις στο οδικό δίκτυο του οικισμού

Στο ανωτέρω πλαίσιο, ο Δήμος Νέστου, με την παρούσα πρόταση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων δύναται να προχωρήσει στην επίλυση των υφιστάμενων δυσλειτουργιών και οχλήσεων, οι οποίες μπορούν να κωδικοποιηθούν στα εξής τέσσερα σημεία:

Μη ρυθμισμένη διέλευση βαρέων οχημάτων από το οδικό δίκτυο του οικισμού, που ξεπερνά τη φορτοϊκανότητα αυτού για ασφαλή χρήση σε αστικό περιβάλλον.

Άναρχη στάθμευση πλήθους οχημάτων ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, στο δυτικό τμήμα του οικισμού, πλησίον του Πορθμείου του Λιμένα Κεραμωτής.

Πλέξη αντικρουόμενων χρήσεων και λειτουργιών στο σύνολο του οικισμού και κυρίως στις οδούς του δυτικού παραλιακού μετώπου που εξυπηρετούν την κίνηση από και προς τον Λιμένα Κεραμωτής.

Ιδιαιτέρως επιβαρυντικοί φόρτοι βαρέων οχημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ως αποτέλεσμα της λειτουργίας του Πορθμείου εξυπηρέτησης της νήσου Θάσου, το οποίο αποτελεί πόλο γέννησης υψηλών κυκλοφοριακών φόρτων, οι οποίοι εξυπηρετούνται από το οδικό δίκτυο του οικισμού.

Χαμηλό επίπεδο Οδικής Ασφάλειας στο μεγαλύτερο τμήμα του οδικού δικτύου του οικισμού ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ως αποτέλεσμα των ανωτέρω αιτιών.

Για την αντιμετώπιση των ανωτέρω δυσλειτουργιών στο οδικό δίκτυο του οικισμού και την εξομάλυνση των οχλήσεων που δημιουργούνται από τις συγκρούσεις χρήσεων στην περιοχή, προτείνεται η υλοποίηση δέσμης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η οποία διακρίνεται σε δύο φάσεις παρεμβάσεων.

Ζητούν ακόμη την ίδρυση νέας πορθμειακής γραμμής Λιμένας Θάσου – “Φίλιππος Β’” για την εξυπηρέτηση της οχημάτων των οποίων η κυκλοφορία περιορίζεται από τον οικισμό της Κεραμωτής. Η νέα πορθμειακή γραμμή προτείνεται να λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και συμπληρωματικά με τις υφιστάμενες. Η νέα προτεινόμενη γραμμή δε διαφοροποιεί ιδιαιτέρως τη σημερινή κατάσταση εφόσον στοχεύει σε ειδικό φόρτο οχημάτων (βαρέα οχήματα με Μ.Β.>12tn). Επίσης, είναι δυνατή η μείωση του αριθμού εκτελούμενων δρομολογίων της γραμμής Λιμένας Θάσου – Κεραμωτή στο βαθμό που αυτή θα εξυπηρετεί κατ’ αποκλειστικό τρόπο επιβατικά και μικρά φορτηγά οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων κατά την καλοκαιρινή περίοδο.

Δεσμεύονται ότι θα ιδρύσουν δύο νέα οργανωμένα Δημοτικά Parking, σε τμήματα των ελεύθερων από χρήση Ο.Τ. 47 και 92, τα οποία μπορούν να εξυπηρετήσουν ως προς τη στάθμευση περί τα 300 Ι.Χ. Τα συγκεκριμένα Ο.Τ. βρίσκονται ιδιαιτέρως κοντά τόσο στο Λιμένα όσο και στις υπόλοιπες κύριες ειδικές χρήσεις του οικισμού.

Τέλος όσον αφορά την πεζοδρόμηση τμήματος δυτικού παραλιακού μετώπου (οδός Ξάστερου) προτείνεται: Η πεζοδρόμηση να εφαρμοστεί από Ο.Τ. 34 (από το ύψος του εστιατορίου “Στρούγκα”) έως το Ο.Τ. 43 (Εμπορικός Λιμένας).

Η παρούσα πρόταση αν και θεωρείται ιδιαιτέρως σημαντική προτείνεται η μεσοπρόθεσμη εφαρμογή της έπειτα από ένα έτος λειτουργίας των λοιπών παρεμβάσεων και να αξιολογηθεί ως προς τα αποτελέσματά της μετά το πέρας ενός επιπλέον έτους λειτουργίας του.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑