Lifestyle

Published on April 1st, 2018 | by fileto

0

Ένας Μακεδών στη Ρώσικη αγορά

Το άνοιγμα της ρωσικής αγοράς είναι η επόμενη εξαγωγική πρόκληση για την Ποτοποιία-Οινοποιία Θράκης, η οποία έκλεισε την περσινή χρήση με θετικό πρόσημο στον κύκλο εργασιών της αλλά και σημαντική άνοδο στην κερδοφορία της.

Όπως αναφέρει η Ναυτεμπορική η πολυμετοχική εταιρεία, με παράδοση άνω των 100 ετών στην παραγωγή ούζου και τσίπουρου, έκλεισε το 2017 με τζίρο περί τα 19,6 εκατ. ευρώ, έναντι 19 εκατ. ευρώ το 2014, καθώς και με αύξηση κατά 33% των προ φόρων κερδών της, που ανήλθαν σε 1,2 εκατ. ευρώ, έναντι 900 χιλ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.

Η εταιρεία, με στεγασμένες εγκαταστάσεις 5.000 τετραγωνικών μέτρων στη Βιομηχανική Περιοχή Κομοτηνής, παράγει μία ευρεία γκάμα αλκοολούχων ποτών (ούζο, τσίπουρο, μπράντι κ.ά), με πιο αναγνωρίσιμο brand το «ούζο 7» και συνολική παραγωγή περίπου 12-13 εκατ. φιαλών ετησίως, με δυναμικότητα για ετήσια παραγωγή έως και 18-19 εκατ. φιάλες.

Η ποτοποιία της Θράκης χαρακτηρίζεται για την έντονη εξωστρέφειά της, καθώς εξάγει περίπου το 85% του όγκου παραγωγής της, που σε αξία αντιστοιχεί περίπου στο 50% των πωλήσεών της.

Οι μεγαλύτεροι πελάτες της είναι η αγορά της Γερμανίας, όπου κατευθύνονται οι μισές εξαγωγές της, και ακολουθεί το Ιράκ, όπου διατηρεί μερίδιο σχεδόν 90% στην εκεί αγορά ούζου, έχοντας μάλιστα καταφέρει να στρέψει πολλούς Ιρακινούς στο ελληνικό ούζο έναντι του αντίστοιχου τοπικού παραδοσιακού αλκοολούχου ποτού αράκ. Επιπλέον, διατηρεί σημαντικές συνεργασίες για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γερμανία, ενώ έχει παρουσία και σε αγορές όπως το Ισραήλ, η Ιταλία, η Πορτογαλία, οι ΗΠΑ και η Αυστραλία.
Όπως σημειώνει στη «Ναυτεμπορική» ο διευθύνων σύμβουλος της Ποτοποιία-Οινοποιία Θράκης Βάιος Κουδουμάκης, μεγάλος εξαγωγικός στόχος για φέτος είναι η δυναμική διείσδυση στη Ρωσία με το «ούζο Μακεδών», καθώς, όπως αναφέρει, η Ρωσία, λόγω και των στενών πολιτισμικών δεσμών με τη χώρα μας, είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα όσο και μεγάλη αγορά, όπου αν γίνει μεθοδικά η αρχή, μπορεί να φέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τον κ. Κουδουμάκη, στο στόχαστρο της Ποτοποιία-Οινοποιία Θράκη είναι και η περαιτέρω διείσδυση στις αγορές της Βουλγαρίας και της Γαλλίας, όπου παρατηρείται -κυρίως στην πρώτη- αξιοσημείωτη κατανάλωση ούζου.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑