Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on May 25th, 2018 | by fileto

0

Σε παράλληλο σύμπαν η κυβέρνηση για τα διόδια

«Τα παπαγαλάκια της Νέας Δημοκρατίας παραπληροφορούν και πάλι λέγοντας ότι η εξαιρείται ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας από την υποχρέωση του Ηλεκτρονικού και Αναλογικού Συστήματος, όπως αυτό έχει προδιαγραφεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».

Αυτά λέει ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης την ώρα που στην παράκαμψη της Καβάλας στο 474 χιλιόμετρο της Εγνατίας Οδού στο ύψος της Άσπρης Άμμου να έργα για την κατασκευή των διοδίων συνεχίζονται κανονικά από τον εργολάβο, χωρίς βέβαια την αντίδραση όλων εκείνων που έσκιζαν τα πουκάμισά τους και έλεγαν ότι θα είναι εκεί και μερικοί μάλιστα ότι …θα έριχναν δήθεν τα μηχανήματα από τον γκρεμό!

Οι τρείς κυβερνητικοί βουλευτές της Καβάλας μετά την τύποις συνάντηση που είχαν στην Αθήνα με τον υπουργό Σπίρτζη (για τα μάτια του κόσμου) θα ενημερώσουν λέει σε συνάντηση που θα έχουν την δήμαρχο Καβάλας για τα όσα τους είπε ο υπουργός ο οποίος συνεχίζει να θολώνει τα νερά!

 

Άτακτη υποχώρηση Σπίρτζη!

Την ίδια ώρα σε μια ταπεινωτική, από πολιτικής άποψης, υποχώρηση σε όλα τα μέτωπα αναγκάζουν οι Θεσμοί τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη για το θέμα της Εγνατίας Οδού.

Τον υποχρεώνουν να εξαιρέσει την Εγνατία Οδό από τον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια, να τερματίσει στο τέλος του έτους τα «ελευθέρας» για μόνιμους κατοίκους και επαγγελματίες, να θεσπίσει άμεσα τη νέα τιμολογιακή πολιτική των διοδίων που ενέκρινε το ΤΑΙΠΕΔ και να κατασκευάσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα τους εναπομείναντες σταθμούς διοδίων.

Οι προβλέψεις του αναθεωρημένου μνημονίου σε σχέση με την Εγνατία Οδό συνιστούν μια πολιτική ήττα του υπουργού έναντι του ΤΑΙΠΕΔ, εξέλιξη που εξηγεί την οργισμένη αντίδραση του κ. Σπίρτζη κατά του Ταμείου την προηγούμενη εβδομάδα. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Σπίρτζης καλείται:

  • Να εξαιρέσει ρητά έως τις 15 Ιουνίου την Εγνατία Οδό από τον διαγωνισμό για την τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, τα ηλεκτρονικά διόδια θα τοποθετούνταν κατά προτεραιότητα στην Εγνατία, καθώς για την εφαρμογή τους στους υπόλοιπους, παραχωρημένους, αυτοκινητόδρομους απαιτείται η συναίνεση των παραχωρησιούχων και των δανειστών τους (η οποία βέβαια δεν πρόκειται να δοθεί χωρίς ανταλλάγματα).
  • Να εγγυηθεί, μέσω υπουργικής απόφασης, ότι ο μελλοντικός παραχωρησιούχος της Εγνατίας Οδού θα είναι ελεύθερος να τοποθετήσει όποιο σύστημα διοδίων επιθυμεί, με μπάρες ή χωρίς, και θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τη συλλογή των διοδίων.
  • Να θεσπίσει, μέχρι τις 30 Ιουνίου, την τιμολογιακή πολιτική για την Εγνατία και τους κάθετους άξονές της, την οποία ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Η νέα τιμολόγηση θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ από 1.1.2019.
  • Να διευκρινίσει με νέα απόφαση ότι τα «ελευθέρας» για εργαζομένους και μόνιμους κατοίκους στις περιοχές περί την Εγνατία θα ισχύουν έως το τέλος του έτους, χωρίς δυνατότητα παράτασης.
  • Να εγκρίνει την έναρξη λειτουργίας των σταθμών διοδίων Θεσσαλονίκης και Ασπροβάλτας σε διάστημα μιας εβδομάδας από την ολοκλήρωση της κατασκευής τους (για τον τελευταίο, η Εγνατία θα πρέπει να υπογράψει άμεσα σύμβαση).

Παράλληλα, η Εγνατία Οδός θα πρέπει:

  • Να ενεργοποιήσει τις συμβάσεις προαίρεσης (δηλαδή τη δυνατότητα επέκτασης των συμβάσεων που υπέγραψε με την «Ακτωρ») για την κατασκευή όλων των μετωπικών και πλευρικών σταθμών που προβλέπει ο σχεδιασμός (πλην τεσσάρων, που μετατίθενται για τον Ιούλιο).
  • Να ζητήσει από τον εργολάβο να ξεκινήσει άμεσα την κατασκευή των σταθμών διοδίων Στρυμονικού και Καβάλας.

Τέλος, η διυπουργική επιτροπή για τις αποκρατικοποιήσεις θα πρέπει να συμπεριλάβει όρο στη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας, περί μελέτης και κατασκευής πρόσθετων έργων στα τμήματα Χαλάστρας-Πολύκαστρου του άξονα Χαλάστρας-Ευζώνων και Χριστού-Αμπελας του άξονα Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα (συνολικά 54 χλμ). Στόχος είναι η αναβάθμιση των δύο τμημάτων σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμου.

 

Βρήκε φταίχτη τα γαλάζια παπαγαλάκια ο Σπίρτζης!

Πριν από μερικά 24ωρα το Υπουργείο επανέλαβε (εμμέσως πλην σαφώς) ότι λύση στο πρόβλημα θα δώσει το αναλογικό σύστημα των πλευρικών διοδίων. Η ανακοίνωση του κ. Σπίρτζη (απάντηση στη ΝΔ) μεταξύ άλλων αναφέρει:

Tα παπαγαλάκια της Νέας Δημοκρατίας παραπληροφορούν και πάλι λέγοντας ότι η εξαιρείται ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας από την υποχρέωση του Ηλεκτρονικού και Αναλογικού Συστήματος, όπως αυτό έχει προδιαγραφεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ακούγοντας ρεπορτάζ του γνωστού Ομίλου – γραφείου τύπου της Νέας Δημοκρατίας και των διασυνδεδεμένων μέσων και σελίδων τους  (πάντα με τους ίδιους γνωστούς δημοσιογράφους) παραπληροφορούνε  παρουσιάζοντας ότι ανατρέπονται τα σχέδια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού και αναλογικού συστήματος διοδίων στην Εγνατία.

Με αυτή τους τη στάση ΥΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ ότι:

1.Στη Συμφωνία των κειμένων της 4ης Αξιολόγησης, αναφορικά με την Εγνατία, προβλέπεται ξεκάθαρα η εγκατάσταση ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος και συγκεκριμένα δορυφορικό σύστημα (GNSS) και σύστημα οπτικής αναγνώρισης πινακίδων, όπως ακριβώς προβλέπεται στον διαγωνισμό και τις προδιαγραφές που έβαλε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

2.Η επιλογή να εγκαταστήσει το Υπουργείο το σύστημα ή οι Παραχωρησιούχοι , σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, υπάρχει ως  κατοχυρωμένο δικαίωμα έτσι και αλλιώς. Αποτυπώνεται για την Εγνατία καθώς η ΚΥΑ 6686/2014 αφορά μόνο τον εν λόγω αυτοκινητόδρομο.

3.Δεν εξαιρείται η Εγνατία Οδός από το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα που θα έχει διαλειτουργικότητα και πλήρη τεχνολογική συμβατότητα με τα αντίστοιχα συστήματα των υπολοίπων Παραχωρήσεων και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως και κανένας αυτοκινητόδρομος.

H απόπειρα όσων ήθελαν την Εγνατία Οδό με τα γνωστά μετωπικά και πλευρικά διόδια της δεκαετίας του 60’, με στόχο να απομειώσουν την αξία της Παραχώρησης, να εγκλωβίσουν τη Χώρα σε ξεπερασμένα τεχνολογικά συστήματα χωρίς κανένα έλεγχο από το Ελληνικό Δημόσιο, να καταστρατηγήσουν τις αυτονόητες κοινωνικές πολιτικές για τα ΑμεΑ και τους Ανέργους, ΕΛΑΒΕ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ».

Την ίδια ώρα ο πρώην υπουργός Γιώργος Καλαντζής δεσμεύεται ότι αν η ΝΔ γίνει κυβέρνηση τα διόδια στην Καβάλα, δεν θα λειτουργήσουν!


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑