Lifestyle

Published on June 9th, 2018 | by fileto

0

Γιατί ο Νικόλαος προτιμά το μάρμαρο Θάσου;

Έκθεση φωτογραφιών λαμβάνει χώρα, με την υπογραφή του Νικόλαου, που είναι ο μικρότερος γιος του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου στη μακρινή Μελβούρνη και στο Hellenic Museum μέχρι τα τέλη Ιουλίου.

Η φωτογραφία για εκείνον δεν είναι terra incognita. Από παιδί ακόμα θυμάται τον εαυτό του να αποτυπώνει μικρές καθημερινές στιγμές που μέσα από το φακό του διεκδικούσαν το δικό τους μερίδιο αθανασίας. Ωστόσο, από το 2013 αποφάσισε να ασχοληθεί συστηματικά και περισσότερο επαγγελματικά με το αγαπημένο χόμπι του. Να πειραματιστεί, να δοκιμάσει τεχνικές, να αποτυπώσει τον κόσμο, όπως τον βλέπει και τον παρατηρεί εκείνος, χωρίς φίλτρα και περιττά φκιασίδια, αλλά μόνο με τη διαμεσολάβηση της φωτογραφικής μηχανής του (ή ενίοτε του κινητού τηλεφώνου του) και με πρώτη ύλη – τι άλλο; – το φυσικό φως.

Όπως είναι εύλογο και αναμενόμενο, η θάλασσα και ο ουρανός της Ελλάδας κυριαρχούν στα έργα με τα οποία επέλεξε να συστηθεί ως καλλιτέχνης. Κυρίως όμως είναι το παιχνίδι του φωτός με το εμβληματικό χρώμα της Ελλάδας, το μπλε που τον απασχολεί στις φωτογραφικές συνθέσεις του. Για τον Νικόλαο αυτό το κυνήγι του φωτός είναι μια πνευματική, μια σχεδόν θρησκευτική εμπειρία. Ουσιαστικά ξεκινά την αφήγησή του από το κλισέ και το τετριμμένο, απαθανατίζει εκείνο που όλοι γνωρίζουν για την Ελλάδα ακόμα κι αν δεν την έχουν επισκεφτεί ποτέ και το παρουσιάζει δυϊλισμένο μέσα από τη δική του οπτική και αισθητική. Για τον ίδιο δεν πρόκειται απλώς για τυχαίες φωτογραφίες ή συγκυριακά κλικ. Είναι, όπως χαρακτηριστικά λέει, τα δικά του ερωτικά γράμματα προς τη χώρα που αγαπά όσο καμία στον κόσμο, την Ελλάδα.

 nikolaos-ekthesi_02

Μάρμαρο Θάσου για φόντο

Ενδιαφέρον βέβαια δεν είναι μόνο το σκεπτικό που διαποτίζει το φωτογραφικό σύνολο της έκθεσης “Phos”, μα και οι τεχνικές λεπτομέρειές της. Για παράδειγμα ο Νικόλαος έχει επιλέξει κάποιες από τις φωτογραφίες του να τυπωθούν σε λευκό μάρμαρο Θάσου, ώστε ένα τόσο χαρακτηριστικό υλικό από την ελληνική γη να φιλοξενεί εικόνες από τη χώρα. Με τον τρόπο του δίνει μια μνημειακών διαστάσεων χροιά στο φωτογραφικό project του. Είναι σαν να αποτυπώνει το εφήμερο, το διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο σε ένα υλικό διαχρονικό κι ανίκητο στο πέρασμα του χρόνου.

Αυτή δεν είναι η πρώτη έκθεση για τον Νικόλαο. Πέντε έργα του παρουσιάστηκαν στον οίκο Christie’s στο Λονδίνο το 2015, όπου έλαβε το βάπτισμα του πυρός ως εικαστικός, ενώ ένα χρόνο αργότερα φωτογραφίες του επελέγησαν από την πλατφόρμα “Art for Tomorrow” των New York Times και φιλοξενήθηκαν σε έκθεση στη Ντόχα του Κατάρ. Επόμενος σταθμός για τα έργα του θα είναι το ίδρυμα La Almazara στην Ανδαλουσία, ενώ την επιμέλεια στην εν λόγω έκθεση θα έχει το περίφημο στούντιο του σπουδαίου Philippe Starck, δίνοντας ένα ακόμα credit στη δουλειά και την αξία του Νικόλαου ως φωτογράφου. Όσο για την αισθητική και το γούστο του; Αυτά παραμένουν αδιαμφισβήτητα. Άλλωστε μία και μόνο ματιά στη γυναίκα που επέλεξε για σύντροφο της ζωής του, κάνει οποιοδήποτε σχόλιο να περιττεύει.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑