Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on March 8th, 2019 | by fileto

0

Τοψίδης για επέκταση του μεταφορικού ισοδύναμου στην ΑΜΘ

Την επέκταση εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου στον Έβρο και την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προτείνει  με επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιάννη Δραγασάκη, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης. Το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου εφαρμόστηκε πιλοτικά από την  1η Ιουλίου 2018 και από τις αρχές του 2019 καθολικά, σε 49 νησιά της χώρας. Σε έναν απολογισμό που έκανε πριν λίγες εβδομάδες στη Βουλή ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, προκύπτει ότι επιστρέφεται πάνω από το 44% του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων στις επιχειρήσεις, με μέσο όρο είσπραξης ανά επιχείρηση πάνω από 1.000 ευρώ ανά τρίμηνο, πάνω από 4.000 ευρώ το έτος. Μέχρι στιγμής, έχουν ενταχθεί στο μέτρο πάνω από 5.500 επιχειρήσεις εκ των οποίων 3.600 στην πιλοτική εφαρμογή και 1.800 στον πρώτο μήνα της καθολικής του εφαρμογής.

Αυτό λοιπόν το μέτρο ζητά ο κ. Τοψίδης να ισχύσει και για την ΑΜΘ και ιδιαίτερα για τον Έβρο, όπου οι αποστάσεις και επομένως το κόστος μεταφοράς και μετακίνησης είναι πολύ μεγάλο, σε συνδυασμό με την έλλειψη επενδύσεων και τους υψηλού δείκτες ανεργίας. Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου προτείνει τη ριζική αναμόρφωση της καθορισμού των συντελεστών που προσδιορίζουν το μεταφορικό κόστος, μέσω της διαμόρφωσης χαμηλότερων και μεταβλητών συντελεστών στον ειδικό φόρο κατανάλωσης των καυσίμων και των τελών κυκλοφορίας.

 

Η επιστολή Τοψίδη

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Το Επιμελητήριο Έβρου από το 2012 έχει αναδείξει το μεταφορικό μειονέκτημα της περιοχής μας, και έχει καταθέσει εγγράφως, στους εκάστοτε αρμόδιους φορείς, εφικτές προτάσεις για την διαμόρφωση ενός μεταφορικού ισοδύναμου το οποίο θα μετριάσει και θα αντισταθμίσει τις αντιξοότητες των επιχειρήσεων Π.Ε. Έβρου. Επιπρόσθετα, γνωρίζετε ότι η ακριτική περιοχή μας, μαστίζεται από υψηλή ανεργία, έλλειψη επενδύσεων και αναπτυξιακών κινήτρων.

Στο πλαίσιο αυτό, η Διοίκηση του Επιμελητηρίου Έβρου προτείνει την επέκταση του μέτρου του μεταφορικού ισοδυνάμου, το οποίο θεσπίστηκε και ισχύει ήδη για τις νησιωτικές περιοχές και την εφαρμογή του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, ως ακολούθως:

Την διαμόρφωση χαμηλότερων και μεταβλητών συντελεστών στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των καυσίμων για τις επιχειρήσεις της Π.Ε. Έβρου.

Ειδικότερα, προτείνεται η ριζική αναμόρφωση της καθορισμού των συντελεστών που προσδιορίζουν το μεταφορικό κόστος. Αυτό πρακτικά μπορεί να συμβεί με την διαμόρφωση χαμηλότερων και μεταβλητών συντελεστών στον ειδικό φόρο κατανάλωσηςτων καυσίμων και των τελών κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα οι συντελεστές αυτοί πρέπει να είναι μεταβλητοί ανά Περιφερειακή Ενότητα και επιμέρους διαμερίσματα των Ενοτήτων αυτών (πχ ακριτικά μέρη όπως το Τρίγωνο του Έβρου), και να καθορίζονται με βάση την χιλιομετρική απόσταση από διοικητικό κέντρο (πχ Αθήνα ή Θεσσαλονίκη) ή/και άλλα κριτήρια (όπως το επίπεδο της ανεργίας, το επίπεδο της οικονομικής δραστηριότητας, την πληθυσμιακή κάλυψη κ.α.). Η μεταβλητότητα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα, τόσο για το πετρέλαιο κίνησης, όσο και για το πετρέλαιο θέρμανσης και την βενζίνη, μπορεί να έχει μία σχετική διαβάθμιση ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση και την γεωγραφική θέση της κάθε Περιφερειακής Ενότητας και των διαμερισμάτων της.

Εναλλακτικά, προτείνεται η επιστροφή (μερική ή ολική) του ΕΦΚ για τις επιχειρήσεις του ακριτικού Έβρου, με ανάλογο μηχανισμό όπως της χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης.

Άλλως, μπορεί να θεσπισθεί η επιστροφή (μερική ή ολική) του φόρου στα καύσιμα κίνησης για μια συγκεκριμένη ποσότητα, ανά όχημα κατ΄ έτος. (πχ. επιστροφή του φόρου για 1000 λίτρα ανά όχημα, σε ετήσια βάση), με ανάλογο μηχανισμό όπως αυτός του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης.

Τέλος, προτείνεται η αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας για Φ.Ι.Χ. και Φ.Δ.Χ. όταν η έδρα της επιχείρησης βρίσκεται στην Π.Ε. Έβρου.

Επιπλέον, με ανάλογο ή παρόμοιο τρόπο μπορούν να διαμορφωθούν και τα τέλη κυκλοφορίας για τα Φ.Ι.Χ και Φ.Δ.Χ. για τις περιπτώσεις που η έδρα της επιχείρησης βρίσκεται στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑