Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on November 5th, 2019 | by fileto

0

Η γέφυρα Κομψάτου πάει για απόσυρση. Της Καβάλας;

Ανάμεσα σε τρείς επιλογές θα κληθεί να αποφασίσει για το μέλλον της Γέφυρας Κομψάτου το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜ-Θ την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου, με τις δύο να αφορούν την επισκευή της γέφυρας, και τη μία την πλήρη καθαίρεσή της και την κατασκευή καινούριας, ίσως και με ελαφρά μετακίνηση.

Όλες οι επιλογές επισκευής προβλέπουν την καταστροφή του μεσόβαθρου η μετακίνηση του οποίου προκάλεσε την πτώση του κομματιού της γέφυρας, παρόλο που εκτός αυτού οι επιλογές διαφοροποιούνται σημαντικά.

Η μία επιλογή, η φτηνότερη, προβλέπει την απλή επισκευή της γέφυρας στην πρότερη κατάσταση πριν την πτώση, παρόλο που προβλέπει βαθιά θεμελίωση και για τα δύο βάθρα, με τις εκτιμήσεις κόστους να κυμαίνονται από 760.000 ως 900.000 ευρώ.

Η δεύτερη επιλογή είναι πιο εκτεταμένη, με την προσθήκη ενός ανοίγματος προς τα δυτικά, βαθιά θεμελίωση και για τα δύο βάθρα. Εργασίες που αναμένεται να κοστίσουν 1,5 εκ. ευρώ.

Όσο για την ανακατασκευή από την αρχή της γέφυρας, η οποία προτείνεται ώστε και να αποφευχθούν τα προηγούμενα προβλήματα αλλά και να τηρεί τις σύγχρονες προδιαγραφές, αυτή έχει με τη σειρά της τρείς επιλογές, την διατήρηση της υφιστάμενης χάραξης ή την μετακίνηση βορειότερα ή νοτιότερα της γέφυρας.

Σε κάθε περίπτωση η γέφυρα θα έχει τρία, αντί για δύο υπόβαθρα με βαθιά θεμελίωση, καθώς και άλλες προβλέψεις, με το κόστος της συνολικής ανακατασκευής να ανέρχεται στα 3,5 εκ. ευρώ στην περίπτωση της διατήρησης της χάραξης, στα 4,4 εκ. ευρώ αν γίνει μετακίνηση νοτιότερα και 4,6 εκ. ευρώ αν γίνει η μετακίνηση βορειότερα.

Το θέμα θα συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜ-Θ μεθαύριο, και τώρα αναδεικνύεται πραγματικά το πρόβλημα που δημιουργήθηκε από το γεγονός ότι δεν υπάρχει οριστική, επιστημονική απάντηση για τα αίτια της πτώσης της γέφυρας, με το Συμβούλιο να μην γνωρίζει αν τυχόν επισκευή, ακόμα και με την βαθιά θεμελίωση για τα βάθρα, θα λύσει οριστικά το πρόβλημα ή αυτό θα προκύψει ξανά σε μερικά χρόνια.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑