Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on November 21st, 2019 | by fileto

0

Απάντηση του ΕΚΑΒ για το περιστατικό στον Κεχρόκαμπο

Κατόπιν δημοσιεύματος, σχετικά με περιστατικό στην περιοχή Κεχρόκαμπου Καβάλας, και των αναφορών περί ελλιπούς επιχειρησιακής λειτουργίας αλλά και της μη επαγγελματικής συμπεριφοράς των στελεχών του ΕΚΑΒ για την κάλυψή του, θα θέλαμε να αποσαφηνίσουμε τα εξής:

Με βάση το αρχείο καταγραφής εισερχομένων κλήσεων του ΕΚΑΒ, αποδεικνύεται ότι τα ξημερώματα τις 14ης Νοεμβρίου 2019 στις 2:34 π.μ. το Παράρτημα του ΕΚΑΒ Καβάλας δέχτηκε κλήση για περιστατικό από την περιοχή του Κεχρόκαμπου Καβάλας, όπου ζητήθηκε ασθενοφόρο για διακομιδή γυναίκας ασθενούς. Κατόπιν της διερεύνησης των συνθηκών του περιστατικού από την Κεντρική Υπηρεσία του ΕΚΑΒ, διαπιστώθηκαν τα ακόλουθα:

1- η Διασώστρια-Συντονίστρια του ΕΚΑΒ που υποδέχτηκε την κλήση, κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής επικοινωνίας (προσπαθώντας, ως όφειλε, να αξιολογήσει την σοβαρότητα του περιστατικού) λάμβανε συγκεχυμένες απαντήσεις σχετικά με την κατάσταση της ασθενούς,

2- η καλούσα αναφέρθηκε σε οσφυαλγία (με συμπτώματα που είχε από το μεσημέρι της 13ης Νοεμβρίου 2019), όπου η ανταπάντηση της Διασώστριας-Συντονίστριας ήταν εύλογη περί χορήγησης παυσίπονου (θέμα στο οποίο, άνευ λόγου, δόθηκε μεγάλη επικοινωνιακή διάσταση), ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε σε πιθανό εγκεφαλικό,

3- η προσπάθεια αξιολόγησης της βαρύτητας του συγκεκριμένου περιστατικού, δεν ευδοκίμησε γιατί τελικά (εν μέσω ακατανόμαστων εκφράσεων από το περιβάλλον του ατόμου που είχε καλέσει) της έκλεισαν το τηλέφωνο, χωρίς τελικά να βγει νόημα για τον λόγο που ζητήθηκε παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας για την ασθενή.

Εδώ θα πρέπει να διευκρινίσουμε (αλλά και να υπενθυμίσουμε), ότι κατά τη διάρκεια κλήσης στο ΕΚΑΒ για οποιοδήποτε περιστατικό (σημειωτέον οι κλήσεις είναι καταγραφόμενες βάσει νόμου), είναι καθοριστικής σημασίας η σαφήνεια των απαντήσεων που θα δοθούν στον Διασώστη/ρια του ΕΚΑΒ, ο/η οποίος/α προσπαθεί (και μόνο) να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το κάθε περιστατικό. Ο σκοπός των ερωτήσεων που τίθενται από τον Διασώστη/ρια του τηλεφωνικού Κέντρου του ΕΚΑΒ αποσκοπούν και μόνο στην αξιολόγηση της βαρύτητας του κάθε περιστατικού έτσι ώστε (συνυπολογίζοντας τις χιλιομετρικές αποστάσεις, τις γενικές συνθήκες που επικρατούν με κάλυψη πραγματικά επειγόντων περιστατικών, τη διαθεσιμότητα των δυνάμεων, τις πλησιέστερες και καταλληλότερες Δομές Υγείας κλπ) να καταλήξει στο κατά πόσο υφίσταται πραγματική ανάγκη για παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας και διακομιδής ή αν οι συνθήκες θα επέτρεπαν την πραγματοποίηση της διακομιδής, σε μεταγενέστερο χρόνο, προς κάποια άλλη Δομή Υγείας.

Παράλληλα, θα πρέπει να καταστήσουμε σαφές πως ο βασικός σκοπός λειτουργίας του ΕΚΑΒ είναι ο πλήρης συντονισμός της παροχής επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας στους πολίτες όλης της χώρας και η διακομιδή τους στις ανάλογες Δομές παροχής υπηρεσιών Υγείας, βάσει του επείγοντος του κάθε περιστατικού. Με αυτό τον γνώμονα η Διασώστρια-Συντονίστρια του Παρατήματος του ΕΚΑΒ Καβάλας, παρόλο ότι δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την κλήση με το άτομο που είχε καλέσει, απευθύνθηκε στην πλησιέστερη επιχειρησιακή Δομή Υγείας της περιοχής του Κεχρόκαμπου, που ήταν το Κέντρο Υγείας Σταυρούπολης το οποίο όμως, τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή (14 Νοεμβρίου 2019 2:34 π.μ μέχρι το πρωί), δεν διέθετε βάρδια ασθενοφόρου (διαδικασία αποκλειστικής αρμοδιότητας του Κέντρου Υγείας, το οποίο υπάγεται διοικητικά στη 4η Υγειονομική Περιφέρεια και όχι στο ΕΚΑΒ). Το προσωπικό του Κέντρου Υγείας Σταυρούπολης ενημέρωσε την Διασώστρια-Συντονίστρια του ΕΚΑΒ πως είχαν λάβει και αυτοί κλήση για το ίδιο περιστατικό, όπου λόγω της έλλειψης βάρδιας ασθενοφόρου, τους παρέπεμψαν στο 166.

Στη συνέχεια, δεδομένης της έλλειψης πληρωμάτων ασθενοφόρου του Κέντρου Υγείας Σταυρούπολης, η Διασώστρια-Συντονίστρια του Παρατήματος του ΕΚΑΒ Καβάλας προσπαθώντας να διαχειριστεί το συμβάν (παρόλο ότι δεν ολοκληρώθηκε ποτέ η επικοινωνία με το άτομο που είχε αρχικώς καλέσει για το περιστατικό), επικοινώνησε ξανά με το τηλέφωνο που είχε λάβει την πρώτη κλήση, αλλά η συνομιλία δεν κατέστη εφικτή (δεν απαντήθηκε η κλήση). Ύστερα από λίγη ώρα το τηλεφωνικό κέντρο του Παρατήματος του ΕΚΑΒ Καβάλας έλαβε εισερχόμενη κλήση από το ίδιο νούμερο που είχε αρχικώς καλέσει για το περιστατικό, όπου ο καλών με έντονο ύφος, ανέφερε πως η ασθενής μεταφέρθηκε με ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο στο Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης αφού δεν εξυπηρετηθήκαν από το ΕΚΑΒ, ενώ υπήρξε έντονη κριτική για τη χορήγηση παυσίπονων (αναφορές που πλέον κατακλύζουν τα ΜΜΕ, ως απάντηση της Διασώστριας-Συντονίστριας του Παραρτήματος του ΕΚΑΒ Καβάλας…).

Κατόπιν των παραπάνω, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως το ΕΚΑΒ, με την ενσωμάτωση των αρμοδιοτήτων του πρώην  Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ), εκτός από την παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας πλέον συντονίζει και παρακολουθεί την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος υγείας καθιστώντας το, ως τον επιχειρησιακό βραχίονα που διαχειρίζεται τα οποιαδήποτε προβλήματα εκτάκτων αναγκών προκύπτουν, προς όφελος όλων των πολιτών. Για αυτό τον λόγο η διοίκηση του ΕΚΑΒ βρίσκεται, μετά την πρόσφατη ανάληψη των καθηκόντων της, σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία τόσο με την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας όσο και με του Διοικητές των αντίστοιχων Υγειονομικών Περιφερειών (αφού τα Κέντρα Υγείας όλης της Ελλάδας υπάγονται διοικητικά  σε αυτές), ώστε να αντιμετωπιστούν τα πάσης φύσεως χρόνια προβλήματα.

Εν κατακλείδι, με υψηλό το αίσθημα ευθύνης και της συνείδησης του καθήκοντός της, διαβεβαιώνουμε όλους τους πολίτες της χώρας πως γνώμονας και βασικός στόχος, αν μη τι άλλο, αποτελεί η εξέλιξη, η πληρότητα και η μέγιστη δυνατή (βάσει των εκάστοτε πραγματικών συνθηκών και περιστατικών) δημόσια και δωρεάν κάλυψη των αναγκών υγείας, που χρήζουν παροχής επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας, σε όλη την Ελληνική Επικράτεια.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑