Άποψη - Γνώμη

Published on October 25th, 2020 | by fileto

0

Πρέπει να ψαχτούμε για τον τουρισμό του 2021!

Πάνω από τους μισούς ταξιδιώτες παγκοσμίως (53%) δηλώνουν ότι δεν νιώθουν αρκετά ασφαλείς ώστε να ταξιδέψουν και πάλι όσο δεν υπάρχει εμβόλιο ή θεραπεία για τον κορωνοϊό, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της Booking.com.
Ωστόσο, όπως προκύπτει από την έρευνα, η διάθεση για διακοπές παραμένει ισχυρή, με τα δύο τρίτα να επιθυμούν να ταξιδέψουν και πάλι.
Το 38% των ταξιδιωτών θα προσέξουν περισσότερο τις τιμές κατά την αναζήτηση και τον προγραμματισμό ταξιδίου στο μέλλον, και το 29% θα αναζητήσει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις.
Οι ευνοϊκές πολιτικές ακύρωσης, οι οδηγίες αποζημίωσης και η ταξιδιωτική ασφάλιση παίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στα ταξίδια.
Στις συνθήκες της νέας κανονικότητας, τα ταξίδια σε κοντινές περιοχές έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή καθώς είναι πιο ασφαλή, ευκολότερα και συνήθως πιο βιώσιμα. Στο μέλλον, τα ταξίδια σε κοντά μέρη θα συνεχίσουν να έχουν τεράστια σημασία και οι άνθρωποι θα εξοικειωθούν τόσο πολύ με την περιοχή τους που δεν θα μοιάζουν πια με τον κλασικό τουρίστα.
Το 42% συνεχίζει να επιθυμεί ταξίδια εντός των συνόρων μεσοπρόθεσμα, εντός των ερχόμενων 7 έως 12 μηνών, και το 34% μακροπρόθεσμα, εντός των ερχόμενων 12 μηνών και άνω.
Το 44% επιθυμεί να εξερευνήσει νέους ταξιδιωτικούς προορισμούς στη δική τους περιοχή ή χώρα και το 40% επιθυμεί να δαπανήσει χρόνο στη φύση της χώρας τους.
Το 79% των διεθνών ταξιδιωτών και το 55% των Γερμανών θα λάβει περισσότερα προληπτικά μέτρα ασφαλείας λόγω κορωνοϊού και έχει την αντίστοιχη προσδοκία και από την ταξιδιωτική βιομηχανία. Το 51% θα κάνει κράτηση μόνο σε συγκεκριμένο κατάλυμα εφόσον ξεκάθαρα τηρεί πρωτόκολλα υγείας και υγιεινής.
Το 58% προτιμά καταλύματα με αντιβακτηριδιακά προϊόντα και αντισηπτικά.
Το 53% έχει την προσδοκία ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία θα προσφέρει πιο βιώσιμες προσφορές και οι ταξιδιώτες τείνουν να προγραμματίζουν ταξίδια σε εναλλακτικούς προορισμούς προκειμένου να αποφύγουν την υψηλή σεζόν (43%) και τους προορισμούς με πολυκοσμία (46%).
Αυτό σημαίνει ακόμα ότι το 61% του δείγματος της έρευνας θα αποφύγει τα τουριστικά αξιοθέατα που προσελκύουν πολλούς τουρίστες και οι ταξιδιωτικοί προορισμοί θα πρέπει να λάβουν νέα, έξυπνα μέτρα στη διαχείριση των επισκεπτών, προκειμένου να τους ικανοποιήσουν.
Η περιοχή της ΑΜ-Θ θα πρέπει να αναθωρήσει το τουριστικό μοντέλο που ακολούθησε τα προηγούμενα χρόνια μια και οι οδικές αφίξεις ήταν το φόρτε της.
Το κλείσιμο των συνοριακών σταθμών από την Βουλγαρία στοίχισε εκατομμύρια στον τουρισμό μας με αποτέλεσμα κάποιοι ποιο δραστήριοι από τους δικούς μας διαχειριστές του τουριστικού ρεύματος να μας κλέψουν Βαλκάνιους τουρίστες και να τους οδηγήσουν σε άλλες αγορές.
Μια ματιά στο πλάνο που έχουμε για τις απώλειες στον οδικό τουρισμό είναι εύγλωττες!
Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2020 καταγράφηκαν 2,5 εκατ. διεθνείς οδικές αφίξεις, έναντι 10,3 εκατ. της περιόδου Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2019, παρουσιάζοντας μείωση κατά -76,1%/-7,8 εκατ.
Σε αυτό το 9μηνο, η μεγαλύτερη μείωση σε απόλυτες διαφορές καταγράφηκε στον Προμαχώνα (-2,1 εκατ./- 68,7%) με τις οδικές αφίξεις να ανέρχονται σε 951 χιλ. και ακολούθησε ο μεθοριακός σταθμός της Νυμφαίας με μείωση -1,3 εκατ./-86,3%, όπου καταγράφηκαν μόλις 199 χιλ. οδικές αφίξεις.
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση κατά -88,0%/-66 χιλ. σημειώθηκε στο σταθμό του Αγίου Κωνσταντίνου (Ξάνθη) όπου καταγράφηκαν μόλις 9 χιλ. οδικές αφίξεις.
Την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2020 μείωση καταγράφηκε από όλες τις γειτονικές χώρες.
Ειδικότερα, η μεγαλύτερη μείωση σε απόλυτες διαφορές καταγράφεται από την Βουλγαρία κατά -3,7 εκατ. /-74,2% ενώ η μεγαλύτερη μείωση σε ποσοστιαίες διαφορές καταγράφεται από τη Βόρεια Μακεδονία κατά –2,4 εκατ./-84,2 %.
Τέλος, η μείωση από την Αλβανία ανήλθε σε -986 χιλ./-66,9% και από την Τουρκία σε -666 χιλ./-75,5%.
Άρα με απλά λόγια χάσαμε ένα μεγάλο κομμάτι από τον προσανατολισμό μας στον οδικό τουρισμό που είχε ως δέλεαρ να έρχονται τουρίστες στην περιοχή μας με χαμηλά βαλάντια, αλλά με όρεξη να ξοδέψουν σε άλλες τουριστικές δραστηριότητες τα πενιχρά τους κομποδέματα.
Από τώρα θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι θέλουμε και να στηρίξουμε τις τουριστικές μας επιχειρήσεις με χρήμα από τα αδιάθετα της Περιφέρειας ΑΜ-Θ εκείνα τα 45 εκατομμύρια ώστε να σώσουμε ότι υποτίθεται αν σώζεται από το τουριστικό μας προϊόν!


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑