Τοπικές ΑΜ-Θ στυλιανιδης καραμανλης

Published on January 19th, 2021 | by fileto

0

Κλιμάκιο στη Ροδόπη να καταγράψει ζημιές

«Η πύκνωση των καταστροφικών πλημμυρικών φαινομένων στο Ν. Ροδόπης, αναδεικνύει την ανάγκη άμεσης κινητοποίησης και δράσης της Περιφέρειας, των Δήμων αλλά βεβαίως και του κεντρικού Κράτους, προκειμένου να προστατεύσουμε από τα φαινόμενα κλιματικής αλλαγής τις ανθρώπινες ζωές, τις υποδομές, τις καλλιέργειες, τις περιουσίες των πολιτών και το εισόδημα τους, δηλαδή το ζωϊκό και φυτικό κεφάλαιο.» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ Ευριπίδης Στυλιανίδης και σημειώνει ότι μετά από επικοινωνία με τον Υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή έρχεται στη Ροδόπη εξειδικευμένο κλιμάκιο του Υπουργείου προκειμένου να βοηθήσει την προσπάθεια της Περιφέρειας σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς.

Όπως τονίζει ο θρακιώτης πολιτικός: Μετά τις έντονες βροχοπτώσεις που έπληξαν τον νομό Ροδόπης, διαπιστώθηκαν τα εξής προβλήματα:

1) Ο τεράστιος όγκος νερού που έπεσε στα ορεινά (170 χιλιοστά στον Κέχρο που σημαίνει 170 τόνους στο στρέμμα) είχε ως αποτέλεσμα την υπερχείλιση ή σπάσιμο αναχώματος του ποταμού Λίσσου σε διάφορα σημεία, όπως α) στην περιοχή Τσιφλικάκι και Λοφαρίου β) στην περιοχή της Βέννας και γ) στην περιοχή Μαυρομάτι. Σημαντικές ζημιές προκλήθηκαν στην ιρλανδική διάβαση Σκαλώματος (είναι υπό κατασκευή η γέφυρα του Λίσσου) όπου φαγώθηκε η κατάντη της ιρλανδικής διάβασης κατασκευή και κάποια μέτρα του οδικού δικτύου προς την μεριά των Αρριανών. Επίσης προκλήθηκαν ζημιές και στο οδικό δίκτυο Σάπες – Πετρωτά μετά την διασταύρωση για Πετρωτά. Στην Δυτική Ροδόπη δεν παρατηρήθηκαν έντονες βροχοπτώσεις.

2) Οι μελέτες που υπάρχουν ή έπρεπε να γίνουν για την αντιμετώπιση των πλημμυρών είναι μελέτες που αφορούν στο σύνολο της κοίτης των ποταμών και επομένως τυχόν παρεμβάσεις με αποσπασματικά έργα σε διάφορα σημεία των ποταμών μπορούν να προκαλέσουν ζημιές σε άλλες περιοχές ανάντι του πρόχειρου έργου. Οι μελέτες που προϋπάρχουν αφορούν κυρίως επεμβατικά έργα τα οποία αφορούσαν τις κοίτες των ποταμών προγενέστερων περιόδων. Οπότε θα πρέπει ή να επικαιροποιηθούν ή να γίνουν καινούριες μελέτες.

3) Για την περιοχή του Ιάσμου το θέμα των πλημμύρων δεν έχει ακόμη επιλυθεί. Τα προηγούμενα χρόνια μετά από την κατασκευή τριών τεχνικών οχετών λύθηκε το πρόβλημα μεταξύ Κοπτερού -Ιάσμου.

4) Καθοριστικής σημασίας είναι η δημιουργία επιτέλους του φράγματος Ιάσμου στον Κομψάτο για το οποίο υπάρχουν μελέτες (που χρήζουν και αυτές επικαιροποίησης), ώστε τα πλημμυρικά κύματα να συλλέγονται και να ωφελούν αντί να ζημιώνουν τον αγροτικό κόσμο.

5) Η δημιουργία μικρών ταμιευτήρων σε μικρά ρέματα και χειμάρρους στην οροσειρά Ροδόπης και στον ορεινό όγκο του Ισμάρου για αποτελεσματικότερη υδροοικονομία και ανύψωση της υπόγειας στάθμης των επιφανειακών υπόγειων υδροφορέων καθίσταται απαραίτητη. Η δημιουργία συν τοις άλλοις θα βελτιώσει τα υπόγεια νερά που στην παραλιακή ζώνη γίνονται υφάλμυρα, και δεν θα χάνονται εκατομμύρια κυβικά μέτρα προς την θάλασσα.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑