Lifestyle dior-1-758x434

Published on June 21st, 2021 | by fileto

0

Η Μαρέβα καθάρισε για το σουφλιώτικο μετάξι στον Dior;

Με παρέμβαση της Μαρέβα Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη έγινε το κονέ και τελικά μετάξι και μοτίβο ύφανσης σε δύο πλέξεις ειδικές επέλεξε, η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Dior,  Maria Grazia Chiuri, όταν επισκέφτηκε την μεταξουργία Μουχταρίδη στο Σουφλί πριν από καιρό.

Πάντως το σουφλιώτικο μετάξι είχε την τιμητική του στην μεγάλη και μεγαλόπρεπη επίδειξη μόδας του διεθνούς οίκου Dior που έγινε προ ημερών στο Καλλιμάρμαρο.

Να σημειώσουμε ότι ο Κώστας Μουχταρίδης, ιδιοκτήτης της Silk Line, από το Σουφλί, ήταν ένας από τους 400 προσκεκλημένους  στην επίδειξη στο Καλλιμάρμαρο αφού και με αυτόν τον τρόπο η Dior, τίμησε και επισφράγισε την μετέπειτα συνεργασία, με τους Έλληνες τεχνίτες, δημιουργούς και παραγωγούς που συνεργάστηκε.

μαρεβα

Η συνεργασία Μαρέβας – Μουχταρίδη

Για την συνεργασία μάθαμε για πρώτη φορά από αφιέρωμα του Associated Press στην παραγωγή μεταξιού στο Σουφλί…

Η εκκίνηση της αναβίωσης του ελληνικού μεταξιού τοποθετείται στις αρχές του 2012, στο Σουφλί του Έβρου, όταν η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη στράφηκε προς την επιχείρηση του Κώστα Μουχταρίδη προκειμένου να συνεργαστεί μαζί του για το fashion label Zeus + Δione.

Τότε, το 2012, είχαν απομείνει μόλις δύο παραγωγοί μεταξιού στο Σουφλί, όπου κάποτε η ελληνική κλωστοϋφαντουργία ήταν ανθισμένη, μέχρι που «χτύπησε» η οικονομική κρίση.

Τα φθηνότερα κινέζικα και ινδικά μετάξια που «πλημμύρισαν» τις αγορές του 1990 ήταν η αρχή για την παρακμή των εργοστασίων μεταξιού. Η οικονομική κρίση που ξέσπασε το 2018, αποτελείωσε όσες εταιρείες είχαν καταφέρει να επιβιώσουν από την πρώτη κρίση, εκτός από δύο.

Η Μαρέβα Γκραμπόφσκι και η συνιδρύτρια του brand Zeus + Δione, Δήμητρα Κολοτούρα, εξαρχής βρέθηκαν στην αναζήτηση παραγωγών σε επαρχιακές περιοχές της χώρας, κίνηση που οδήγησε στην τόνωση του εμπορίου, συνδέοντας παράλληλα την επαρχία με την πόλη.

Η κ. Κολοτούρα θυμάται να μπαίνει στο εργοστάσιο μεταξιού του κ. Μουχταρίδη, πριν από επτά χρόνια, όταν ακόμη η εταιρεία ήταν νεοσύστατη και του ζήτησε 20 μέτρα από το «σπαθωτό», ένα ανάγλυφο μεταξωτό, που τελικά έγινε το signature ύφασμα του luxury brand.

«Είπαμε, ‘ας ξεκινήσουμε τις μηχανές! Θα παράγουμε, θα υφάνουμε, θα δημιουργήσουμε καινούρια υφάσματα και θα πειραματιστούμε», είχε πει τότε η Δήμητρα Κολοτούρα.

Αυτή η αναπάντεχη κίνηση κέρδισε την προσοχή του κόσμου της μόδας και οι παραγγελίες από το εξωτερικό πήραν «φωτιά». Μεταξωτά μπλουζάκια και καφτάνια είναι πλέον διαθέσιμα για αγορά σε Λος Άντζελες, Παρίσι, Λονδίνο και αλλού.

«Συνηθίζαμε να δίνουμε (προϊόντα από μετάξι) σε καταστήματα που έπαιρναν 5, 10 μέτρα ή και 50 μέτρα», λέει ο Μουχταρίδης στο Associated Press, μιλώντας για το εργοστάσιό του, το οποίο απασχολεί 10 άτομα. «Η μεγαλύτερη παραγγελία που παίρναμε ήταν 100 μέτρα».

Τώρα παράγει πάνω από 200 φορές αυτό το ποσό ετησίως για τον μεγαλύτερο πελάτη του.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑