Άποψη - Γνώμη ΦΡΑΧΤΗς

Published on August 28th, 2021 | by fileto

0

Η Κεραμέως έβαλε φράχτη στις σχολές της ΠΑΜ-Θ!

Με τμήματα σχολών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης όσο και στο Διεθνές Πανεπιστήμιο που έχει τμήματα στην Καβάλα και Δράμα, τα οποία έχουν από 0-11 νέους φοιτητές στο νέο ακαδημαϊκό έτος, είναι να απορεί κανείς τι ακριβώς συμβαίνει.

Με έναν ωραίο τρόπο και με επιστολή στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, την οποία έστειλε η Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών με θέμα την «τραγωδία των ελάχιστων εισαγομένων στα ΑΕΙ και η ΕΒΕ», βάζουν προβληματισμούς.

Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους, παρατηρήθηκαν ευτράπελα μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ λόγω της νεοεισαγομένης Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).

«Φθάσαμε σε πρωτοφανείς αρνητικές επιδόσεις, με συνέπεια πολλές σχολές να μην έχουν ούτε καν έναν εισαχθέντα» επισημαίνουν.

«Δεν πρέπει οι μαθητές να θεωρούνται απολύτως υπεύθυνοι για τα σημερινά αποτελέσματα» προσθέτουν οι φυσικοί.

Στη συνέχεια, τονίζουν πως η ΕΒΕ έβαλε ένα φράχτη για τους υποψηφίους και καλούν την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αναθεωρήσει την ΕΒΕ.

Αναλυτικά, η επιστολή των φυσικών αναφέρει: Αξιότιμη κα Υπουργέ, η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και των ονομάτων των εισαγομένων, αντί να είναι μια ημέρα χαράς, μετατράπηκε σε μια μέρα πρωτοφανούς τραγωδίας.

Αποκλείστηκε από τα ΑΕΙ μεγάλο πλήθος υποψηφίων.

Όχι μόνο γιατί έγραψαν πολύ χαμηλές βαθμολογίες, κάτι αποτελεί σημείο εύλογου προβληματισμού πολλά χρόνια τώρα, αλλά και γιατί λόγω της νεοεισαγομένης Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) παρατηρήθηκαν ευτράπελα, που πιστεύουμε ότι ουδείς από τους εισηγητές της θα είχε φανταστεί.

Σε σχολές με αναγνώριση και ποιότητα δεν εισάγεται παρά ελάχιστος αριθμός φοιτητών. Έτσι, για παράδειγμα, στην Αρχιτεκτονική Θράκης εισάγονται 0 (!) φοιτητές, ενώ στο Φυσικό Κρήτης, με διαθέσιμες 155 θέσεις, εισάγονται μόλις 34!

Εμείς θα συμπληρώσουμε ότι στα Τμήματα σχολών που βρίσκονται στην ΑΜ-Θ έχουμε:

Σχολή Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στην Καβάλα καλύφθηκαν 69 θέσεις από τις 285

Σχολή Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής στην Καβάλα καλύφθηκαν 60 θέσεις από τις 292

Σχολή Φυσικής Καβάλας καλύφθηκαν 11 θέσεις από τις 201

Σχολή Αγροτικής Ανάπτυξης Ορεστιάδας καλύφθηκαν 17 θέσεις από τις 293

Σχολή Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων Ορεστιάδας καλύφθηκαν 7 θέσεις από τις 220

Σχολή Γλώσσας και Φιλολογίας Παρευξείνιων Χωρών στην Κομοτηνή καλύφθηκαν 54 θέσεις από τις 143

Σχολή Ιστορίας και Εθνολογίας στην Κομοτηνή καλύφθηκαν 88 θέσεις από τις 196

Σχολή Μηχανικών Περιβάλλοντος στην Ξάνθη καλύφθηκαν 52 θέσεις από τις 116

Σχολή Πολιτικών Μηχανικών στην Ξάνθη καλύφθηκαν 94 θέσεις από τις 192

Σχολή Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας Δράμας καλύφθηκαν 24 θέσεις από τις 196

Σχολή Νοσηλευτικής στο Διδυμότειχο καλύφθηκαν 1 θέση από τις 102

Σχολή Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος καλύφθηκαν 0 θέσεις από τις 159

Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στην Ξάνθη καλύφθηκαν 0 θέσεις από τις 108

Παρεμπιπτόντως, τι θα γίνει με τις σχολές αυτές; Θα κλείσουν; Θα συγχωνευθούν; Θα αλλάξουν; Υπάρχει σχέδιο;

Αντί να προβληματιστούμε όλοι και ιδίως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να βρούμε βρει τι έφταιξε, ακούσαμε μόνο αλληλοεπαίνους! ΤΙ έφταιξε; Η “έπαρση” των διδασκόντων, που έθεσαν τις ΕΒΕ; Το “αζήτητο” των σχολών; Η υπερκτίμηση της αξίας τους; Οι χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων, παρά το γεγονός ότι τα θέματα ήταν πιο εύκολα από πέρυσι; Η ποιότητα στη Μέση Εκπαίδευση; Ο μεγάλος αριθμός σχολών; Αντί να συζητήσουμε, προβληματισμένοι από όσα είδαμε, ήρεμα, νηφάλια και χωρίς προκαταλήψεις να για να βρούμε τι φταίει να βρούμε τι φταίει, ακούσαμε το σκληρό και «εισήχθησαν οι άξιοι»…

Ας συζητήσουμε επιτέλους! Διερωτόμαστε, επίσης, αν δόθηκαν σε όλους τους υποψηφίους οι ίδιες ευκαιρίες; Για μας η απάντηση είναι, δυστυχώς, όχι.

Η διδασκαλία με τηλεκπαίδευση δεν είναι ίδιας αποτελεσματικότητας με τη διαζώσης. Όσο κι αν την εκθειάζουμε και να την προωθούμε, δεν είναι το ίδιο αποτελεσματική, για πληθώρα λόγων. Ενδεικτικά,  πολλοί μαθητές παρακολουθούσαν από κινητό, μη διαθέτοντας φορητό υπολογιστή, ενώ οι ταχύτητες στο διαδίκτυο μάλλον έχουν μείνει στις διαφημίσεις.

Οι μαθητές και οι γονείς τους βίωσαν μια πολύ δύσκολη πραγματικότητα με τα συνεχή lockdown. Η οικονομική ανέχεια δημιούργησε επιπλέον προβλήματα.

Δεν πρέπει οι μαθητές να θεωρούνται απολύτως υπεύθυνοι για τα σημερινά αποτελέσματα.

Υπάρχουν και πολλά άλλα από πίσω. Όπως η αποσπασματική διδασκαλία των περισσοτέρων μαθημάτων, μιας και το ωρολόγιο πρόγραμμα έχει μετατραπεί σε μια συλλογή μαθημάτων, για να ικανοποιούνται όλες οι πολυάριθμες, πλέον, ειδικότητες. Στη Β’ Λυκείου, οι μαθητές απλώς έρχονται σε επαφή με μια εξουθενωτική πληθώρα μαθήματων. Στην Α’ Λυκείου, η διδασκαλία της Φυσικής μόλις με δύο ώρες, προσπαθεί να δημιουργήσει βάσεις. Αλήθεια, πως; Και δεν είναι μόνο η Φυσική.

Η ΕΒΕ έβαλε ένα φράχτη για τους υποψηφίους, αφού περισσότερα από 68 πανεπιστημιακά τμήματα έχουν Ελάχιστη Βάση πάνω από 14, 20 τμήματα έχουν ΕΒΕ από 13 έως 14 και 59 τμήματα έχουν ΕΒΕ από 12 έως 13.Οι συντελεστές των σχολών (από 0,8 έως 1,2)  βάση ποιας μελέτης θεσπίστηκαν;


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑