Άποψη - Γνώμη

Published on January 15th, 2013 | by fileto

0

Η Cosco και οι άλλοι

Θυμάστε όλοι πόσες αντιδράσεις είχε προκαλέσει η επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

Φασαρίες από τους συνδικαλιστές του λιμανιού του Πειραιά, μάχες με την αστυνομία, κυνηγητό. Όλο το σκηνικό ήταν ένας εμφύλιος ο οποίος κράτησε μήνες για να μην μπουν οι Κινέζοι στα άγια και ιερά της κρατικοδίαιτης επιχείρησης.

Μάλιστα ο ΣΥΡΙΖΑ με την ευκαιρία της επίσκεψης του Κινέζου Πρωθυπουργού, Wen Jiabao στη χώρα μας, τόνιζε ότι αυτή η ανάπτυξη των οικονομικών σχέσεων και επενδύσεων βασίζεται στο αμοιβαίο όφελος, στο σεβασμό των αμοιβαίων στρατηγικών συμφερόντων και κυρίως στην προάσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και του περιβάλλοντος”.
Παράλληλα, “εξέφραζε τη ριζική του αντίθεση στους προωθούμενους με την επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Κίνας σχεδιασμούς για την επέκταση και αναβάθμιση των δραστηριοτήτων της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, την επέκταση του ελέγχου και άλλων λιμανιών της χώρας μας από κινέζικα συμφέροντα και ιδιαίτερα τον κινέζικο έλεγχο του στρατηγικής σημασίας εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο, όπως και τον έλεγχο και άλλων κρίσιμων τομέων με ιδιαίτερο στρατηγικό βάρος ή με μονοπωλιακό ρόλο στην οικονομία μας”.
“Η χώρα μας και ο ελληνικός λαός, στο όνομα της προσέλκυσης μεγάλων επενδύσεων, με βάση το απαράδεκτο και αντισυνταγματικό νομοσχέδιο «fast-track», δεν είναι δυνατόν να παραδοθούν στο έλεος των πλέον κερδοσκοπικών επενδυτικών κεφαλαίων, ανεξαρτήτου προέλευσης, τα οποία επιδιώκουν να λεηλατήσουν το δημόσιο πλούτο, τους εργαζόμενους και το περιβάλλον” καττέληγε τότε η ανακοίνωση.

Φευ, όμως πόσο μακριά νυχτωμένοι ήταν οι συντάκτες της ανακοίνωσης.

Ο χρόνος πέρασε και μετά από την μοναδική εργασιακή σχέση που έχτισε η νέα κινεζική εταιρεία με το προσωπικό, έρχεται σήμερα και κάνει γνωστή την νέα επενδυτική πρόταση 1 δισ. ευρώ για το λιμάνι του ΟΛΠ από τον κινεζικό όμιλο Cosco.

“Ο κινεζικός όμιλος θα ενδιαφερόταν να αποκτήσει στον ΟΛΠ ένα ποσοστό της τάξης του 60%”, ανέφερε το ρεπορτάζ χωρίς να επικαλείται πηγές.
Η επενδυτική πρόταση αναμένεται να γίνει αφού η κυβέρνηση αποφασίσει πώς θα προχωρήσει με την αποκρατικοποίηση των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της – ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Ο γενικός διευθυντής, κ. Φου Τσενγκ Κιου, έχει κάθε λόγο να χαμογελάει αφού η εταιρία εκμετάλλευσης λιμένα και μεταφόρτωσης κοντέινερ την οποία διευθύνει – θυγατρική της Cosco- όχι μόνο δεν επηρεάστηκε από την κρίση αλλά σημειώνει γοργούς ρυθμούς ανάπτυξης και αύξηση κερδών, μέρος των οποίον θα καρπωθεί και το ελληνικό Δημόσιο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της LeMonde, 3 χρόνια μετά από την πολύκροτη συμφωνία παραχώρησης μέρους του λιμανιού του Πειραιά στην Cosco, η εταιρία αύξησε κατά 70% την δραστηριότητά της, την ίδια στιγμή που ο ΟΛΠ, σε σύμπνοια με την γενική δημοσιονομική κατρακύλα, σημείωσε απώλειες της τάξης του 20%.

Ο τερματικός σταθμός μεταφόρτωσης κοντέινερ εκσυγχρονίστηκε, μπήκαν νέοι ηλεκτρικοί γερανοί προκειμένου να ξεφορτώνουν πιο γρήγορα, ενώ μία τρίτη αποβάθρα – βάθους 18 μέτρων – βρίσκεται στα σκαριά ώστε να μπορεί να φιλοξενεί μεγαλύτερα πλοία.

Ο Κάπταιν Φου, μπροστά από τις σημαίες Κίνας, Ελλάδας και Ε.Ε., εκφράζει τον θαυμασμό του για την εργατικότητα των Ελλήνων: «Από τους 270 εργαζομένους της Cosco, μόλις 7 είναι Κινέζοι. Οι Έλληνες είναι πολύ καλοί και δουλεύουν σκληρά».

Στο ίδιο μήκος κύματος και αναπληρωτής διευθυντής της εταιρίας, Ζανγκ Ανμινγκ: « Όλοι οι εργάτες είναι Έλληνες. Τσακάλια όλοι τους. Όχι μόνο δεν καθυστερούν, αλλά φέρνουν εις πέρας αυτά που τους αναθέτουμε και πιο νωρίς από το ζητούμενο».

Στα μάτια των Κινέζων οι ισχυρισμοί περί τεμπέληδων και γλεντζέδων Ελλήνων, προερχόμενοι εν είδη δριμείας κριτικής από την Βόρεια Ευρώπη, δεν έχουν καμία υπόσταση.

Τι λέτε, να πάμε πίσω να δούμε τι γινόταν στο μεγάλο λιμάνι της χώρας και τι αποκομίζαμε εμείς οι ταλαίπωροι αλλά εθνικά υπερήφανοι Έλληνες;


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑