Ειδήσεις

Published on November 22nd, 2013 | by fileto

0

Μεταφέρουν την διοίκηση του λιμενικού από Θεσσαλονίκη στην Καβάλα

Το νέο οργανόγραμμα του υπουργείου Ναυτιλίας – Αιγαίου και του Λιμενικού Σώματος, ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης. Το οργανόγραμμα υλοποιεί τις κατευθύνσεις σχετικού νόμου που ψηφίστηκε πριν από λίγους μήνες και ο οποίος ανασυγκροτεί το υπουργείο ως επιχειρησιακό κέντρο για την υλοποίηση της αντιλαϊκής ναυτιλιακής στρατηγικής, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστών, την ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, αλλά και των εργαζομένων στα λιμάνια.
Ανάμεσα στα άλλα, συγκροτεί ΓΓ λιμένων, λιμενικής πολιτικής και ναυτιλιακών επενδύσεων, η οποία, όπως είπε ο Μ. Βαρβιτσιώτης, θα έχει στόχο τις ναυτιλιακές επενδύσεις, τονίζοντας ότι μέχρι σήμερα «βλέπαμε» τα λιμάνια σαν πόλους εξυπηρέτησης και όχι ανάπτυξης. Πρόσθεσε δε πως πρέπει να προσελκύσουμε επενδύσεις και για την εξυπηρέτηση του δυσβάστακτου δημόσιου χρέους. Η σύμβαση με την COSCO δείχνει το δρόμο και για τα άλλα λιμάνια της χώρας. Το τελευταίο προβλέπεται και από την πρόσφατη σχετική νομοθεσία.
Επίσης, συγκροτείται υπηρεσία ελέγχου και θαλάσσιας επιτήρησης, για την εφαρμογή της ευρωενωσιακής πολιτικής. Στην ουσία, θα έχει στόχο τους μετανάστες που προσπαθούν να περάσουν το Αιγαίο και αρκετοί από αυτούς πνίγονται στα νερά του. Ηδη, 2.000 λιμενικοί με 35 σκάφη έχουν ως κύρια δραστηριότητα την αναχαίτιση των προσφύγων της πείνας και των πολέμων. Οι θαλάσσιοι δίοδοι έχουν επαναδραστηριοποιηθεί» από τους διακινητές, αφού το «τείχος» στον Εβρο έχει καταστήσει σχεδόν αδύνατη την προσέγγιση στα χερσαία ελληνοτουρκικά σύνορα.
Η ενίσχυση, μεταξύ άλλων, και της καταστολής στα θαλάσσια σύνορα, φαίνεται και από την αναδιάρθρωση περιφερειακών διοικήσεων του Λιμενικού Σώματος. Συγκεκριμένα, μεταφέρεται η έδρα της τρίτης περιφερειακής διοίκησης από την Κέρκυρα στην Ηγουμενίτσα, αφού, όπως τονίστηκε από ανώτερο αξιωματικό, εκεί υπάρχει μεγάλη πίεση από τις μεταναστευτικές ροές. Η έδρα της πρώτης περιφερειακής διοίκησης μεταφέρεται από την Καβάλα στη Μυτιλήνη και επεκτείνονται τα όριά της, αφού θα ελέγχει τη θαλάσσια περιοχή από τη Λήμνο μέχρι το Αγαθονήσι. Οπως, αναφέρθηκε, την επέκταση του «τείχους» του Εβρου ως τη Σαμοθράκη θα αναλάβει η δεύτερη περιφερειακή διοίκηση με έδρα την Καβάλα αντί της Θεσσαλονίκης.
Οσον αφορά τη συγχώνευση της αστυνόμευσης, της ασφάλειας και των επιχειρήσεων σε έναν κλάδο, τονίστηκε ότι σαν «φιλοσοφία» της σχετικής ρύθμισης αποτέλεσε το δόγμα της ανασυγκρότησης των αμερικανικών υπηρεσιών ασφαλείας. Επίσης, θα ενισχυθεί το γραφείο του υπουργού με τη λειτουργία επιτελικού γραφείου, ενώ θα συγκροτηθεί κλάδος ελέγχου πλοίων, ο οποίος αναβαθμίζεται ως ελεγκτικός μηχανισμός. Παράλληλα, ανακοινώθηκαν καταργήσεις λιμενικών σταθμών, μείωση κλάδων του Λιμενικού από οκτώ σε τέσσερις (σ.σ. ασφάλειας – αστυνόμευσης, ναυτιλίας, ελέγχου πλοίων, διοίκησης και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης). Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της κατεύθυνσης του υπουργείου να υπάρχει μια κεντρική λιμενική αρχή ανά νομό προτείνεται η κατάργηση 63 λιμενικών σταθμών και των 24 υπολιμεναρχείων. Στο πλαίσιο του προτεινόμενου οργανογράμματος, θα εξακολουθήσει η ύπαρξη των 18 κεντρικών λιμεναρχείων, 45 λιμεναρχείων αντί 34, κανενός υπολιμεναρχείου, 67 λιμενικών τμημάτων αντί 34, 41 λιμενικών σταθμών αντί 104, 46 λιμενικών φυλακίων αντί 33.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑