Ειδήσεις

Published on November 17th, 2014 | by fileto

0

Στραγγίζουν τους Θρακιώτες τα διόδια της Εγνατίας

Ο τρόπος του ξεζουμίσματος των οδηγών στην Βόρεια Ελλάδα και η σκοπιμότητα με την οποία χωροθετούνται τα διόδια της Εγνατίας με τις ευλογίες του υπουργείου Υποδομών του βορειοελλαδίτη που εκλέγεται στην Β΄Αθηνών, κ. Χρυσοχοίδη, είναι εκπληκτική.

Είναι επίσης πιεστικός ο τρόπος με τον οποίο φέρονται οι υπάλληλοι (κατόπιν εντολών βέβαια) των διοδίων στους οδηγούς που τους λείπουν μερικά ψιλά να συμπληρώσουν το αντίτιμο του διοδίου.

Για παράδειγμα φίλος οδηγός (τα στοιχεία του στη διάθεση της εταιρείας) που είχε επάνω του 2,30 ευρώ, και πήγε να περάσει τα διόδια του Ιάσμου, ο υπεύθυνος τον υποχρέωσε (εφόσον του ζήτησε ταυτότητα και άδεια οδήγησης) να υπογράψει αποδοχή μη πληρωμης του διοδίου ώστε να το εξοφλήσει μέσω τραπέζης ή στο ίδιο διόδιο μέσα σε 10 ημέρες. Όλα αυτά για 10 λεπτά που του έλειπαν και το διαπίστωσε εφόσον έφτασε στα διόδια.

Ο δρόμος αυτός που φτιάχθηκε από χρήματα της Ε.Ε. κατά κύριο λόγο και στοίχησε απίστευτα χρήματα από την τσέπη του Ελληνικού λαού τώρα οχυρώνεται πίσω από την συνεχή λειτουργία διοδίων σε όλο το μήκος αναγκάζοντας χιλιάδες οδηγούς στους παράδρομους όπου σημειώνονται συνεχή τροχαία ατυχήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Vima οnline, θα κατασκευαστεί στο ύψος της περιοχής της Αμφίπολης. Σημειώνεται ότι η Εγνατία Οδός διέρχεται την περιοχή σε απόσταση περίπου 3 με 4 χλμ από τον τύμβο Καστά, ενώ ακριβώς δίπλα απ’ το αρχαιολογικό σημείο περνά ο κάθετος στην Εγνατία Οδό δρόμος με κατεύθυνση την πόλη της Δράμας και από εκεί στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και στο τελωνείο Εξοχής.

Συγκεκριμένα, οι σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας χωροθετούνται ως εξής: – Τύρια Θεσπρωτίας (εν λειτουργία) – Παμβώτιδα Ιωαννίων (προς λειτουργία) – Μαλακάσι Τρικάλων (εν λειτουργία) – Βενέτικος Γρεβενών (προς λειτουργία) – Πολύμυλος Κοζάνης (εν λειτουργία) – Μάλγαρα (εν λειτουργία) – Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης (προς λειτουργία) – Ανάληψη Λαγκαδά (εν λειτουργία) – Αμφίπολη Σερρών (προς λειτουργία) – Μουσθένη Καβάλας (εν λειτουργία) – Περιμετρική Καβάλας (προς λειτουργία) – Ίασμος Ροδόπης (εν λειτουργία) – Μέστη Έβρου-Σάπες (προς λειτουργία).

Η ολοκλήρωση αυτής της εκκρεμότητας αναμένεται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, να ανοίξει τον δρόμο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες επενδυτές για έως και 40 έτη.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΌ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΣΤΕΡΙΣΚΟΥΣ

Δεν υπάρχει σχέδιο για σταθμό διοδίων στην Αμφίπολη, σημειώνει με ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών, με αφορμή σχετικό δημοσίευμα εφημερίδας.

Αλλά σύμφωνα με τα λεγόμενά του κλείνει την απόσταση Κερδύλλια – Ασπροβάλτα αναγκάζοντας τους οδηγούς που θέλουν να αποφύγουν τα διόδια να πηγαίνουν από τον παλιό δρόμο καρμανιόλα Κερδύλλια – Ασπροβάλτα που έχει γεμίσει εκκλησάκια από τα θύματα της ασφάλτου. Το καλό είναι ότι θα βλέπουν τζάμπα το Λιοντάρι της Αμφίπολης, δίπλα στην προπολεμική σιδερένια γέφυρα του Στρυμόνα.

Δηλαδή σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών ο Θρακιώτης ο που θέλει να πάει για ένα ζήτημά του στην έδρα της Αποκεντρωμένης διοίκησης στην Θεσσαλονίκη από τον Έβρο θα πρέπει με τα νέα διόδια να πληρώνει με τα σημερινά δεδομένα (2,40 ευρώ το διόδιο)στα έξι διόδια που υπάρχουν και θα δημιουργηθούν 14,4 ευρώ.

Να τι λέει το υπουργείο στο οποίο προίσταται ο κ. Χρυσοχοίδης.

«Οι τρεις ανισόπεδοι κόμβοι από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα στην επίμαχη περιοχή είναι: Ασπροβάλτα, Κερδύλλια, Στρυμωνικό. Η Αμφίπολη απέχει από τον κόμβο Στρυμωνικού τέσσερα χιλιόμετρα. Ο σταθμός διοδίων θα τοποθετηθεί μεταξύ Ασπροβάλτας και Κερδυλλίων περίπου 20 χιλιόμετρα μακριά από τον κόμβο Στρυμωνικού και περίπου 25 από Αμφίπολη. Από τον αρχικό σχεδιασμό μετατοπίζεται ελάχιστα για λόγους καθαρά συγκοινωνιακούς» αναφέρεται στην ανακοίνωσή του υπουργείου και προστίθεται ότι «λόγω της αναλογικής χρέωσης καμιά σημασία δεν έχει πού μπαίνουν οι σταθμοί».

Σε ό,τι αφορά το ότι το αναλογικό σύστημα θα ολοκληρωθεί το 2017, το οποίο σχολιάζεται ως «υποχώρηση του υπουργείου και κατάργηση της αναλογικότητας», η απάντηση του υπουργείου είναι: «Για να λειτουργήσει η αναλογικότητα χρειάζεται οι οδηγοί να εφοδιασθούν με πομπούς, όπως για παράδειγμα στην Αττική οδό. Χωρίς πομπούς δεν μπορεί να αναγνωρισθεί το όχημα και ο τρόπος συνδρομής του στα διόδια. Πουθενά, κυριολεκτικά πουθενά στον κόσμο δεν δουλεύει διαφορετικά. Οι περισσότεροι νέοι σταθμοί για να κατασκευασθούν χρειάζονται 12-18 μήνες. Στο διάστημα αυτό θα εξοπλισθούν με τα συστήματα αναγνώρισης οχημάτων και θα αποκτήσουν υποδομές για ηλεκτρονικά διόδια. Στο ίδιο διάστημα θα κληθούν οι οδηγοί, χρήστες του αυτοκινητόδρομου να αποκτήσουν πομπούς, ώστε να επωφεληθούν της αναλογικής χρέωσης. Είναι κατά συνέπεια απολύτως εύλογο και επιστημονικά άρτιο να λέγεται, ότι το 2017 θα έχει ολοκληρωθεί το σύστημα».


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑