Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on August 7th, 2015 | by fileto

0

Ερώτηση στη Βουλή για το 23% ΦΠΑ στα φροντιστήρια από ΝΔ

Ερώτηση κατέθεσαν βουλευτές της ΝΔ στη Βουλή προς τον υπουργό Οικονομικών για την επιβολή ΦΠΑ 23% στα φροντιστήρια.

 

Η ερώτηση την οποία υπογράφουν 18 βουλευτές της ΝΔ από τους οποίους οι Ευρ. Στυλιανίδης, Ν. Παναγιωτόπουλος, Α. Αραμπατζή. Κων. Καραμανλής, Αν. Δημοσχάκης και Αλ. Κοντός από την Αν. Μακεδονία και Θράκη, έχει ως εξής:

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ
Τον Αξιότιμο ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο

ΘΕΜΑ:«Επανεξέταση της επιβολής ΦΠΑ 23% στα φροντιστήρια»

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Μέχρι και την πρόσφατη ψήφιση του νομοσχεδίου «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη διαπραγμάτευση και σύναψη συμφωνίας με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης», τα φροντιστήρια όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, εκμάθησης ξένων γλωσσών και ηλεκτρονικών υπολογιστών απαλλάσσονταν από την καταβολή ΦΠΑ. Αυτό άλλωστε προέβλεπε και η οδηγία 2006/112/ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άρθρο 132), στο πλαίσιο εναρμόνισης της εθνικής με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και λόγω του εκπαιδευτικού χαρακτήρα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μετά την ψήφιση του εν λόγω νομοσχεδίου, η απαλλαγή παύει να υφίσταται και ο ΦΠΑ εκτοξεύεται στο 23%.
Η Κυβέρνηση, πιστή στις δογματικές της αντιλήψεις, επικεντρώθηκε στην επιβολή φόρων, καταβάλλοντας μηδενική προσπάθεια μείωσης των κρατικών δαπανών. Προκειμένου να συνεχίσει να προστατεύει την «ιερή αγελάδα» του δημοσίου, φορτώνει πρόσθετα βάρη σε παραγωγικές, μικρομεσαίες και μη κρατικοδίαιτες επιχειρήσεις.
Η εκτίναξη του ΦΠΑ στα φροντιστήρια από το 0 στο 23% είναι μία από τις ακραίες φορολογικές επιβαρύνσεις που θα αποδειχθούν στην πράξη δυσβάσταχτες, αλλά και εξαιρετικά επιζήμιες για την πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας. Πρόκειται για ένα μέτρο που θα φέρει, πρώτα απ΄ όλα ένα βαρύ χτύπημα στην εκπαίδευση. Διανύουμε μια ιδιαίτερα δυσμενή περίοδο για τη χώρα, όπου οφείλουμε να επενδύσουμε στη γνώση και να δώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα εφόδια στα νέα παιδιά, προκειμένου να προοδεύσουν και να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις. Αντί για αυτό δημιουργούμε, ως Πολιτεία, προσκόμματα στην πρόσβαση στην εκπαίδευση και την καθιστούμε απρόσιτη για τους οικονομικά ασθενέστερους. Γιατί η πιθανότατη αύξηση των διδάκτρων θα ανατρέψει τους ήδη εύθραυστους οικογενειακούς προγραμματισμούς, στερώντας από μεγάλο αριθμό παιδιών τη δυνατότητα επιπλέον μόρφωσης. Μια δυνατότητα που θα αποτελεί πλέον προνόμιο των ανώτερων οικονομικών στρωμάτων, διευρύνοντας τις κοινωνικές ανισότητες.
Ταυτόχρονα με την επιβολή του ανώτατου συντελεστή ΦΠΑ ενισχύεται καταφανέστατα η παραοικονομία και η αδήλωτη εργασία μέσα από τα «μαύρα» ιδιαίτερα μαθήματα και τα οικοδιδασκαλεία, κάτι που θέτει σε αμφισβήτηση και την τελική αποτελεσματικότητα του μέτρου ως προς το στόχο της αύξησης των εσόδων. Πόσο μάλλον όταν σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο (ΠΟΛ.1160/17.7.2015) του Υπουργείου Οικονομικών για το ΦΠΑ, απαλλάσσονται όλα ανεξαιρέτως τα ιδιαίτερα μαθήματα όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και ανεξαρτήτως γνωστικού αντικειμένου.
Αλλά και στο πεδίο της οικονομίας οι επιπτώσεις από την επιβολή του μέτρου εκτιμάται ότι θα είναι εξαιρετικά αρνητικές. Ο θιγόμενος επαγγελματικός κλάδος θα οδηγηθεί σε περαιτέρω συρρίκνωση είτε λόγω της απώλειας πελατών είτε λόγω της απορρόφησης του φόρου που θα οδηγήσει σε δραματική μείωση των εσόδων τους και μοιραία στην απώλεια θέσεων εργασίας. Κατά συνέπεια θα οδηγήσει και σε απώλεια κρατικών εσόδων τόσο από φόρους όσο και από καταβολή εισφορών.

Με βάση τα παραπάνω,

Ε Ρ Ω Τ Α Τ Α Ι
ο κ. Υπουργός:

  1. Προτίθεστε να επανεξετάστε άμεσα το μέτρο της επιβολής ΦΠΑ 23% στα φροντιστήρια;
  2. Η επιβολή ΦΠΑ 23% στα κέντρα εκπαίδευσης είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία;
  3. Είναι αληθείς οι ισχυρισμοί της Ομοσπονδίας των Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών ότι η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών είναι πρόθυμη να προχωρήσει στην καθιέρωση μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ, αντί του 23% και αν ναι τι προτίθεστε να πράξετε;
  4. Προτίθεστε να θεσπίσετε ισχυρά κίνητρα φοροαπαλλαγής για τους πολίτες που συλλέγουν αποδείξεις από ιδιαίτερα μαθήματα;

Αθήνα, 3 Αυγούστου 2015

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

1. Καραμανλή Άννα, Βουλευτής Β’ Αθηνών ΝΔ

2. Παναγιωτόπουλος Νικόλαος, Βουλευτής Ν. Καβάλας ΝΔ

3. Τσιάρας Κωνσταντίνος, Βουλευτής Ν. Καρδίτσας ΝΔ

4. Αθανασίου Χαράλαμπος, Βουλευτής Ν. Λέσβου ΝΔ

5. Κεδίκογλου Συμεών, Βουλευτής Ν. Ευβοίας ΝΔ

6. Αντωνίου Μαρία, Βουλευτής Ν. Καστοριάς ΝΔ

7. Σκρέκας Κωνσταντίνος, Βουλευτής Ν. Τρικάλων ΝΔ

8. Βαγιωνάς Γεώργιος, Βουλευτής Ν. Χαλκιδικής ΝΔ

9. Αραμπατζή Φωτεινή, Βουλευτής Ν. Σερρών ΝΔ

10. Κοντός Αλέξανδρος, Βουλευτής Ν. Ξάνθης ΝΔ

11. Μπουκώρος Χρήστος, Βουλευτής Ν. Μαγνησίας ΝΔ

12. Κέλλας Χρήστος, Βουλευτής Ν. Λάρισας ΝΔ

13. Καραμανλής Κωνσταντίνος, Βουλευτής Ν. Σερρών ΝΔ

14. Δημοσχάκης Αναστάσιος, Βουλευτής Ν. Έβρου ΝΔ

15. Στυλιανίδης Ευριπίδης, Βουλευτής Ν. Ροδόπης ΝΔ

16. Γκιουλέκας Κωνσταντίνος, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης ΝΔ

17. Αυγενάκης Ελευθέριος, Βουλευτής Ν. Ηρακλείου ΝΔ

18. Βεσυρόπουλος Απόστολος, Βουλευτής Ν. Ημαθίας ΝΔ


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑