Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on October 20th, 2016 | by fileto

0

Μετωπική επαγγελματιών κατά διοδίων στην ΑΜ-Θ

Με μια κοινή επιστολή την οποία υπογράφουν οι πρόεδροι των Ομοσπονδιών Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων της περιφέρειας ΑΜ-Θ απευθύνονται στον πρωθυπουργό και ζητούν την ματαίωση της δημιουργίας νέων διοδίων στην περιφέρειά μας.

Η επιστολή που κοινοποιήθηκε στον Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, αναφέρει σε ορισμένα της σημεία τα εξής:

«Πληροφορηθήκαμε από τον τύπο για την κατασκευή 10 νέων σταθμών διοδίων σε όλη την επικράτεια, εκ των οποίων οι 4 αφορούν τον οδικό άξονα Αλεξανδρούπολης Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στην περιοχή μας στα σημεία Μέστη , Καβάλα,  Ασπροβάλτα και Στρυμονικό Σερρών.

Οι νέοι αυτοί σταθμοί, για την πρόθεση δημιουργίας των οποίων δεν υπάρχει πλέον αμφιβολία καθώς η Εγνατία Οδός Α.Ε. προκήρυξε το έργο, προστίθενται στους ήδη υπάρχοντες σταθμούς διοδίων δημιουργώντας μία ακόμη πιο ασφυκτική οικονομική ατμόσφαιρα στους επαγγελματίες και μη οδηγούς.

Με την δημιουργία νέων σταθμών διοδίων βάλλεται ακόμη περισσότερο η επιχειρηματικότητα και η ιδιωτική πρωτοβουλία, μία σειρά από επαγγέλματα και επιχειρήσεις μαζί με τους εργαζόμενους σε αυτές και τις οικογένειές τους, αλλά και το σύνολο των τουριστικών ροών καθώς πλέον το κόστος των μετακινήσεων εκτοξεύεται, δεδομένου ότι θα αυξηθεί και το κόστος των καυσίμων το επόμενο διάστημα.

Ήδη οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων για τις μετακινήσεις τους από Αλεξανδρούπολη προς Αθήνα (και με την επιστροφή τους)  πληρώνουν   στα   διόδια  συνολικά 190 ευρώ ενώ με την αύξηση του αριθμού των σταθμών διοδίων θα πληρώνουν για τις μετακινήσεις τους πάνω από 250 ευρώ. Αν αναφερθούμε   και   στα   μεγαλύτερα   επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά τεσσάρων αξόνων) των οποίων οι οδηγοί, ήδη, πληρώνουν διόδια 260 ευρώ, με τα επιπλέον διόδια το κόστος θα ξεπεράσει τα 300 ευρώ. Στην πραγματικότητα η μέση χρέωση σε έναν ιδιοκτήτη ημιφορτηγού (όχημα ενός μικρού επαγγελματία, ο οποίος ανήκει στην συντριπτική πλειονότητα των επαγγελματιών που εκπροσωπούμε) στο δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη – Αθήνα ξεπερνά τα 450 ευρώ σε διόδια και καύσιμα.

Για ποιον λόγο κύριε Πρωθυπουργέ να επενδύσει κάποιος στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη όταν το κόστος της μετακίνησης ενός και μόνο επαγγελματικού οχήματος για τα διόδια είναι της τάξης άνω των 200 – 300 ευρώ ενώ το συνολικό κόστος μετακίνησης θα ξεπεράσει τελικά τα 550 – 600 ευρώ; Με βάση τα παραπάνω εφιστούμε την προσοχή σας στις τραγικές συνέπειες από την περαιτέρω αύξηση των εξόδων σε μια μικρή επιχείρηση και τις επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα της.

Θεωρούμε αυτονόητο ότι δημιουργία νέων σταθμών διοδίων θα εξαναγκάσει οδηγούς και οχήματα είτε από την Ελλάδα είτε ερχόμενα από το εξωτερικό να προτιμήσουν τις παράπλευρες της Εγνατίας οδούς, οδηγώντας σε μείωση των εσόδων στα ταμεία του κράτους από την μειωμένη είσπραξη διοδίων. Ταυτόχρονα η χρήση από τους οδηγούς των παράπλευρων της Εγνατίας οδών θα οδηγήσει σε έξαρση φαινομένων που είχαν μέχρι σήμερα σχεδόν εξαλειφθεί, όπως τα μπλοκαρίσματα των δρόμων από ουρές με φορτωμένες νταλίκες, τα συνεχή και θανατηφόρα ατυχήματα, το ξεκλήρισμα οικογενειών και τα εκατομμύρια των αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρίες, για να μην παραλείψουμε και την μη αμελητέα επιβάρυνση των δημόσιων νοσοκομείων αλλά και των ασφαλιστικών φορέων. Πρέπει ήδη να έχει γίνει αντιληπτό από το οικονομικό επιτελείο σας ότι η παράλογη εμμονή σε εισπρακτικά μέτρα μειώνει την φοροδοτική ικανότητα των πολιτών, κάτι που εύγλωττα εμφανίζεται πλέον σε όλες τις στατιστικές.

Ως κύριοι εκπρόσωποι των επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και Σερρών, φέροντας ευθύνη για τις επιχειρήσεις που εκπροσωπούμε δεν μπορούμε να μείνουμε αδρανείς και αμέτοχοι στον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την περαιτέρω λεηλάτηση των εισοδημάτων μας, που θα οδηγήσουν αναπόφευκτα σε νέο ντόμινο λουκέτων, σε νέες στρατιές ανέργων, στην υποβάθμιση του επιπέδου ζωής σε ένταση του φαινομένου της μετανάστευσης και στην φτωχοποίηση ακόμη μεγαλύτερης μερίδας του πληθυσμού σε μία ευαίσθητη εθνικά περιοχή όπως είναι η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη».


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑