Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on January 31st, 2017 | by fileto

0

Μήνυση στον αγωγό ΤΑΡ από τον δήμαρχο Νέας Ζίχνης

Mήνυση κατά της κοινοπραξίας (εργολάβοι – υπεργολάβοι) που έχει αναλάβει τα έργα των ανασκαφών για την τοποθέτηση των σωληνώσεων του αγωγού ΤΑΡ στα όρια του Δήμου του υπέβαλε την περασμένη εβδομάδα ο Δήμαρχος Νέας Ζίχνης, κ. Δαϊρετζής, ζητώντας από την εταιρεία αποκατάσταση των αγροτικών δρόμων της περιοχής, που εδώ και δύο μήνες έχουν καταστραφεί «σχεδόν ολοσχερώς», όπως είπε σε τηλεοπτική εκπομπή.

Σύμφωνα με τον κο Δήμαρχο, φορτηγά τεραστίων διαστάσεων (άνω των 70 τόνων) έχουν διαλύσει όχι μόνο τους χαλικόστρωτους αγροτικούς δρόμους αλλά και τον κεντρικό δρόμο της Ν. Ζίχνης προς τη «Βάλτα», που είναι ασφαλτοστρωμένος («10 χιλιόμετρα δεν έμεινε τίποτε απολύτως»).

Ο δήμαρχος υπολογίζει τη ζημιά σε «εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ» και διαμήνυσε στους εργολάβους ότι «κάθε βδομάδα θα υποβάλλει μήνυση». Δήλωσε δε πως δε θα αρκεστεί σε κάποιες προφορικές διαβεβαιώσεις τους για αποκατάσταση, αλλά θα τους ζητήσει δέσμευση «ή με επιταγή ή με συμβολαιογραφική πράξη». Αναφέρθηκε τέλος και στο ότι «γίνεται καταστροφή του περιβάλλοντος [στο νομό] και όλοι σιωπούν», συνδέοντας το γεγονός με παλαιοκομματικές πρακτικές (μεσολάβηση βουλευτικών γραφείων και της Περιφέρειας για προσλήψεις στο εργοτάξιο).Με αφορμή τα παραπάνω, αλλά και την όλη υπόθεση ΤΑΡ, τρεις παρατηρήσεις:

Πρώτο. Αποδεικνύεται και στην πράξη -κάτι που δεν απαιτούσε ιδιαίτερες ικανότητες να το αντιληφθεί κανείς- ότι η διέλευση του αγωγού μέσα από χωράφια και καλλιεργούμενες εκτάσεις θα προκαλέσει σωρεία προβλημάτων, με αποτελέσματα που εκτείνονται μέσα στο χώρο και το χρόνο. Η εταιρεία οφείλει να αποκαταστήσει τους αγροτικούς δρόμους και να αποζημιώσει τους αγρότες και το Δήμο για πρόκληση δυσχερειών και καθυστερήσεων που προκάλεσε σε δικά τους έργα, εργασίες και υποδομές. Και αυτό είναι σχετικά εύκολο, με την έννοια ότι είναι οφθαλμοφανές και αναντίρρητο (ζημίες και ποιοι ευθύνονται).

Τι θα γίνει, ωστόσο, σε περίπτωση (μελλοντικού) αναδασμού, όταν θα πρέπει να χαραχτούν νέοι αγροτικοί δρόμοι, αρδευτικά ή αποστραγγιστικά κανάλια, με τον αγωγό να βρίσκεται σε βάθος ενός μόνο μέτρου; Ποιος θα κληθεί να πληρώσει για τις επιπλέον εργασίες που θα απαιτηθούν προς αποφυγή πρόκλησης βλάβης στον αγωγό; Και πόσο αυξημένης επικινδυνότητας θα είναι οι εργασίες αυτές;

Πόσα χρόνια θα χρειαστούν για να επανέλθει η λωρίδα του καλλιεργούμενου εδάφους που θα σκαφτεί στην πρότερη παραγωγική του κατάσταση; Ποιος θα επωμιστεί αυτό το κόστος;

2 συνημμένα


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑