Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on April 7th, 2023 | by fileto

0

Ένας νεκρός σε τροχαίο στην ΑΜΘ τον Μάρτιο 2023

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Μαρτίου του 2023, στην εδαφική αρμοδιότητα των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας, Θάσου και Δράμας.

Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

α. Τροχαία Ατυχήματα 

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημειώθηκαν 19 τροχαία δυστυχήματα (επίσης 19 το 2022).

Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • 1 θανατηφόρο τροχαίο ατυχήματα (έναντι 2 το 2022)
  • 1 σοβαρό τροχαίο ατύχημα (επίσης 1 το 2022)
  • 17 ελαφριά τροχαία ατυχήματα (έναντι 16 το 2022)

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των ανωτέρω περιφερειακών ενοτήτων καταγράφηκαν συνολικά 23 παθόντες (έναντι 28 το 2022).

Ειδικότερα καταγράφηκαν:                                                                          

  • 1 νεκρός (έναντι 2 το 2022)
  • 1 βαριά τραυματίας (επίσης 1 το 2022)
  • 21 ελαφρά τραυματίες (έναντι 25 το 2022)

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • Οδήγηση σε κατάσταση μέθης
  • Η παραβίαση προτεραιότητας
  • Η παραβίαση σημάνσεων
  • Η απόσπαση προσοχής οδηγού
  • Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Μάρτιο του 2023, βεβαιώθηκαν συνολικά 8.260 παραβάσεις, από τις οποίες οι 2.525 ήταν επικίνδυνες παραβάσεις, ως ακολούθως:

  • 1.604 για υπερβολική ταχύτητα
  • 135 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
  • για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • 177 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
  • 270 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
  • 98 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση 
  • 24 για αντικανονικό προσπέρασμα
  • 51 για φθαρμένα ελαστικά
  • 8 για αντικανονικούς ελιγμούς

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας 

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος

Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά

Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας

Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας

Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας

Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος

Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα

Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη

Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα

Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ

Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς

Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.

φωτο: αρχειο


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑