Ειδήσεις Αλεξανδρούπολη λιμάνι

Published on April 30th, 2013 | by fileto

0

Τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας ανάσα για τον Βόσπορο

Κομμάτι της πίτας των εμπορευματικών μεταφορών και από την Τουρκία θα επιχειρήσει να διεκδικήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργώντας μια νέα «πύλη» εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων από τη χώρα μας.

Πρόκειται για τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το έργο της Αλεξανδρούπολης δημοπρατείται άμεσα από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε, θα έχει προϋπολογισμό 4 εκατ. ευρώ και η προθεσμία ολοκλήρωσης είναι 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την υπάρχουσα γραμμή θα συνδέσει το σιδηροδρομικό δίκτυο με τη Βουλγαρία (Βάρνα), ουσιαστικά παρακάμπτοντας τη θαλάσσια μεταφορά μέσω Βοσπόρου.

Η απευθείας σύνδεση με Βάρνα θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων από τον Βόσπορο, μειώνοντας τις περίπου 2,5 ημέρες που χρειάζεται σήμερα η μεταφορά, σε περίπου 6 ώρες. Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το διεθνές δίκτυο θα τον καταστήσει λιμάνι υψίστης στρατηγικής σημασίας με τον σιδηροδρομικό άξονα Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης μέσω του οποίου θα παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου, για διάφορα φορτία και κυρίως κοντέινερ.

Η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τα δύο λιμάνια υπάρχει εδώ και δεκαετίες και μάλιστα το βουλγαρικό της τμήμα αναβαθμίζεται με κοινοτικά κονδύλια, αλλά για 300 μέτρα η σύνδεση του δικτύου του ΟΣΕ με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν έχει ολοκληρωθεί.

Το ίδιο “γεφύρι της Άρτας” συμβαίνει και με το λιμάνι της Καβάλας, το οποίο μετά από δεκάδες εξαγγελίες παραμένει “τυφλό” και χωρίς σύνδεση με σιδηροδρομική γραμμή.

Σήμερα, η σύνδεση του Αιγαίου με την Μαύρη Θάλασσα πραγματοποιείται μέσω των στενών του Βοσπόρου. Η σύνδεση αυτή, όμως, λόγω της μοναδικότητας αλλά και της γεωγραφίας της (περιορισμένο πλάτος σε πολλά σημεία), συνοδεύεται από σειρά προβλημάτων.

Μεταξύ αυτών, τα σημαντικότερα είναι το υψηλό κόστος (είτε με τη μορφή τελών διέλευσης είτε με τη μορφή αυξημένου χρόνου διέλευσης) και ο αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων (θέματα ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος), ως αποτελέσματα της υψηλής συμφόρησής της. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι ο διάδρομος Sea2Sea θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εναλλακτική διαδρομή της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου για συγκεκριμένους τύπους φορτίων.

Αξιοσημείωτο είναι ότι σήμερα για τη διέλευση ενός φορτίου από τον Βόσπορο που ξεκινά από Πειραιά για Τσεχία, απαιτούνται περίπου 120 χιλ. ευρώ, ενώ η ανάλογη μετακίνηση με το τρένο θα κόστιζε για ένα κοντέινερ 60.000 ευρώ!

πηγή: Ημερησία


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑