Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on August 23rd, 2023 | by fileto

0

Απειλούν ΑμεΑ στην Καβάλα με διακοπή ρεύματος για 100 ευρώ!

Σε μία σοβαρότατη καταγγελία προχώρησε αναγνώστρια του KavalaNews.gr (τα στοιχεία της είναι στη διάθεσή μας), σχετικά με τη συμπεριφορά εταιρείας απαιτήσεων εις βάρος συγγενικού της προσώπου

Πρόκειται για άτομο με υψηλό ποσοστό αναπηρίας με Κοινωνικό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), ο οποίος απειλήθηκε ότι αν δεν πληρώσει την οφειλή του προς τη ΔΕΗ (ύψους 100 ευρώ!) θα προχωρήσουν σε διακοπή ηλεκτροδότησης.

Συγκεκριμένα, ο οφειλέτης δέχθηκε τηλεφώνημα, το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής από εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων η οποία συμβάλλεται με τη ΔΕΗ.

Αφού ενημέρωσε τον καταναλωτή για το ύψος της οφειλής, ζήτησε να πληρωθεί μέχρι τη Δευτέρα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση, η ΔΕΗ θα προχωρούσε σε διακοπή ηλεκτροδότησης.

Ο καταναλωτής τόνισε ότι θα προχωρήσει σε διακανονισμό, με την υπάλληλο της εταιρείας να τον ενημερώνει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό και πως η λύση είναι η άμεση πληρωμή του συνόλου του ποσού.

Η αναγνώστρια του KavalaNews.gr και κοντινή συγγενής του αναπήρου, ενημερώθηκε για την πρακτική της εταιρείας και επικοινώνησε άμεσα με τη ΔΕΗ.

Σύμφωνα με τον υπάλληλο της ΔΕΗ που της απάντησε, η εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων έχει την υποχρέωση να ενημερώνει τον καταναλωτή για το ποσό που καλείται να πληρώσει και τίποτα πέραν αυτού.

Επιπρόσθετα, απολογήθηκε για τη στάση της συνεργαζόμενης εταιρείας, σημειώνοντας ότι δεν προβλέπεται η διακοπή ηλεκτροδότησης στους δικαιούχους Κοινωνικού Τιμολογίου (παρά μόνο σε περιπτώσεις πολύ μεγάλου ποσού οφειλής και άρνησης του οφειλέτη).

Πρόσθεσε ότι μπορεί κάποιος να προβεί σε διακανονισμό, ενώ συμπλήρωσε ότι θα επικοινωνήσει αρμοδίως με την εν λόγω εταιρεία, με σκοπό να την επιπλήξει και να μην παρατηρηθεί παρόμοιο περιστατικό στο μέλλον.

Μέχρι που έχουν δικαίωμα οι εισπρακτικές – ποια τα δικαιώματα του καταναλωτή

Όπως τονίζει στον KavalaNews.gr η δικηγόρος Καβάλας, Ειρήνη Ευσταθιάδου «οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων δύνανται να ενημερώνουν τους οφειλέτες για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους και να προβαίνουν σε διακανονισμό αυτών.

Σύμφωνα με το νόμο 4354/2015 μπορούν να ασκούν κάθε ένδικο βοήθημα και να προβαίνουν σε κάθε απαραίτητη δικαστική ενέργεια για την είσπραξη των απαιτήσεων (π.χ. διαταγή πληρωμής). Επίσης συμμετέχουν σε προπτωχευτικές διαδικασίες εξυγίανσης, πτωχευτικές διαδικασίες αφερεγγυότητας κλπ..

Επίσης, μπορούν να προσλαμβάνουν εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές. Πρόκειται για τις ίδιες εταιρείες που διαχειρίζονται και τα κόκκινα δάνεια.»

Σε ό,τι αφορά τους ευάλωτους καταναλωτές, ο ΔΕΔΔΗΕ σημειώνει τα εξής:

«Στους Ευάλωτους Πελάτες παρέχονται από όλους τους Προμηθευτές Ηλεκτρικής Ενέργειας ειδικά μέτρα προστασίας, όπως είναι προθεσμία εξόφλησης Λογαριασμών Κατανάλωσης τουλάχιστον σαράντα ημερών, δυνατότητα τμηματικής και άτοκης εξόφλησης Λογαριασμών Κατανάλωσης, αναστολή της δυνατότητας του προμηθευτή να δώσει εντολή απενεργοποίησης μετρητή (διακοπής ρεύματος) λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών κατά την χειμερινή περίοδο (Νοέμβριο έως Μάρτιο) και κατά τη θερινή περίοδο (Ιούλιο και Αύγουστο), καθώς και αυστηρότερες προϋποθέσεις για την καταγγελία της σύμβασης προμήθειας εκ μέρους του προμηθευτή».

Συμπερασματικά, καταγράφηκαν οι εξής παρατυπίες:

  • ο ρόλος της εισπρακτικής ήταν να ενημερώσει για την οφειλή, όχι να απειλήσει με διακοπή ηλεκτροδότησης
  • ο καταναλωτής έχει κανονικά τη δυνατότητα και για διακανονισμό και για τμηματική εξόφληση
  • ο καταναλωτής είναι ΑμΕΑ, δικαιούχος ΚΟΤ κι ενταγμένος στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών που σημαίνει ότι κακώς οχλήθηκε για τέτοια οφειλή
  • δεν υπάρχει δυνατότητα διακοπής ηλεκτροδότησης μέσα στον Αύγουστο


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑