Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on January 15th, 2024 | by fileto

0

Το Metro Cash & Carry έρχεται στη Δράμα, δυναμικά…

ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ ΧΤΥΠΗΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΟΝΔΡΕΜΠΟΡΙΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ

Επέκταση στη βόρεια Ελλάδα και την Κρήτη, που εξελίσσεται σε ‘χρυσωρυχείο’ για το οργανωμένο λιανεμπόριο, προβλέπει το επιχειρηματικό σχέδιο της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ. Την ίδια ώρα η εταιρεία της οικογένειας Παντελιάδη με το τους βραχίονες χονδρικής Metro Cash & Carry και λιανικής My market επέδειξε ανθεκτικότητα κατά το 2023 επιτυγχάνοντας να καταγράψει αύξηση του κύκλου εργασιών περίπου κατά 6% προσεγγίζοντας το 1,6 δισ ευρώ.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ κ. Αριστοτέλη Παντελιάδη ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για τη δημιουργία του πρώτου καταστήματος λιανικής My market στη μεγαλόνησο.

Το κατάστημα, το οποίο θα είναι σε ιδιόκτητο ακίνητο, θα λειτουργήσει στο Ηράκλειο.

Σημειωτέον πως η εταιρεία σήμερα έχει παρουσία στην Κρήτη μόνο σε επίπεδο χονδρικής μέσω των τριών Metro Cash & Carry σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.

Την ίδια ώρα, μεθοδεύεται και η επέκταση του δικτύου στη Β. Ελλάδα, ιδίως μετά την ολοκλήρωση του logistic center της εταιρείας εντός του 2023 στη Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο αυτό, όπως έλεγε ο κ. Παντελιάδης η εταιρεία ήδη βρίσκεται κοντά σε συμφωνία για το χώρο που θα στεγάσει το πρώτο Metro Cash & Carry στη Δράμα.

Οι οικονομικές επιδόσεις

Μιλώντας για τις οικονομικές επιδόσεις της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ ο κ. Παντελιάδης σημείωσε πως το 2023 επιτεύχθηκε ο στόχος που είχε αρχικά τεθεί. «Η αλήθεια είναι πως η ανάπτυξη του τζίρου είναι σχεδόν ‘πληθωριστική’. Ο όγκος αυξήθηκε ελάχιστα. Ωστόσο σε τέτοιες εποχές το να καταφέρεις να διατηρήσεις τους όγκους σου είναι κατόρθωμα», σημείωσε σε μία συζήτηση που έγινε στο περιθώριο της πρόσφατης εκδήλωσης του ΕΒΕΑ όπου η ΜΕΤΡΟ έλαβε το βραβείο ενίσχυσης της απασχόλησης την περασμένη χρονιά.

Διευκρίνισε δε πως στην περσινή χρήση οι επιδόσεις ήταν ισορροπημένες μεταξύ χονδρικής και λιανικής. «Το 2023 είχαμε το εξής παράδοξο: Διαβάζουμε για το πόσο καλά πήγε ο τουρισμός, ωστόσο η χονδρική δεν το είδε αυτό, όπως τις προηγούμενες χρονιές.

Κάτι που σημαίνει πως τελικά ο τουρίστας δεν ξόδεψε πολλά έξω. Αντιθέτως ξόδεψε περισσότερα μέσα, πχ στα διαμερίσματα που μπορεί να νοίκιασαν μέσω Airbnb, κάτι βέβαια που ίσως να εξηγεί και τις καλύτερες επιδόσεις στο χώρο της λιανικής», σημείωσε.

«Η αγωνία μου για φέτος είναι να έχουμε καλούς τουρίστες. Να ξοδεύουν λεφτά», τόνισε ο ίδιος απηχώντας και τις ανησυχίες που υπάρχουν τελευταία για το «φρένο» που πατάει η οικονομική δραστηριότητα σε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες.

Πληθωρισμός και μέτρα

Ο ίδιος εκτιμά ότι έχουμε εισέλθει σε μία περίοδο όπου θα επέλθει μία «εκλογίκευσης» της κατάστασης στο κομμάτι του πληθωρισμού. «Υπάρχει μία παραδοξότητα τους τελευταίους τρεις μήνες του 2023.

Ο πληθωρισμός των τροφίμων της ΕΛΣΤΑΤ είναι πολύ υψηλότερος σε σχέση με τον ‘εσωτερικό πληθωρισμό’ που μετράμε στα My market.

Μάλιστα τον περασμένο Δεκέμβριο μετρήσαμε τον εσωτερικό πληθωρισμό γύρω στο 2%», σημείωσε ο κ. Παντελιάδης διευκρινίζοντας βέβαια ότι οι υπολογισμοί της αλυσίδας γίνονται και με βάση τις προσφορές που «τρέχουν». Κάτι που, όπως εκτίμησε, ίσως μαρτυρά και μία στροφή προς προσφορές και φθηνότερα προϊόντα.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑