Ειδήσεις αεροδρόμιο Καβάλας

Published on January 27th, 2014 | by fileto

0

Στην τελική φάση ο διαγωνισμός πώλησης των αεροδρομίων

Η διαγωνιστική διαδικασία για την αποκρατικοποίηση των 22 περιφερειακών αερολιμένων έχει περάσει στην τελική της φάση, της υποβολής δεσμευτικών προσφορών, κατά την οποία οι επτά υποψήφιοι, που συνεχίζουν, θα κληθούν να καταθέσεις τις προτάσεις τους.

Στη λίστα των υποψήφιων διεκδικητών των ελληνικών αεροδρομίων περιλαμβάνονται τα εξής σχήματα: Aeroports De La Cote d’ Azur (Γαλλία), Zurich Airport (Ελβετία) – J&P Avax (Ελλάδα), Athens International Airport (Ελλάδα), Fraport (Γερμανία) – όμιλος Κοπελούζου, Vinci (Γαλλία) – Ελλάκτωρ, Corporation America – METKA και Advent (ΗΠΑ).

Μόλις την Παρασκευή η εταιρεία συμμετοχών America Corporation, ιδιοκτησίας του Αργεντινού δισεκατομμυριούχου Εντουάρντο Γιουρνεκιάν, η οποία κατέρχεται στον διαγωνισμό με τη συνεργασία της ελληνικής ΜΕΤΚΑ, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να καταθέσει προσφορές για το σύνολο των ελληνικών αεροδρομίων.

Σύμφωνα με εκπρόσωπό της, πρόκειται για μια κίνηση που εντάσσεται στη στρατηγική του ομίλου να επεκταθεί στη Νότια Ευρώπη και να επωφεληθεί από τη μείωση των τιμών που έφερε η κρίση, δημιουργώντας σημαντικές ευκαιρίες. Μάλιστα, αυτό το διάστημα, ο όμιλος αποκτά πακέτο 23% των μετοχών στο αεροδρόμιο της Πίζα στην Ιταλία, προσπαθεί επίσης να ολοκληρώσει το σχέδιο για την ενοποίηση των αεροδρομίων της Τοσκάνης, προσθέτοντας και αυτό της Φλωρεντίας.

Να σημειωθεί ότι σχεδίαση του διαγωνισμού επιτρέπει στις συμμετέχουσες εταιρείες να δημιουργήσουν νέα, κοινά σχήματα προκειμένου να διεκδικήσουν τη μία ή τις δύο ομάδες αεροδρομίων που περιλαμβάνει ο διαγωνισμός.

Η Ομάδα Α περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και η Ομάδα Β περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα υπάρξει από την πλευρά των υποψήφιων το ΤΑΙΠΕΔ, μέχρι τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφοράς, μπορεί να συμπεριλάβει μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου για την Ομάδα Α και τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου για την Ομάδα Β.

Οι επενδυτές πρόκειται αναλάβουν τη διαχείριση των αεροδρομίων για διάστημα 30+10 ετών. Θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές, οι οποίες θα εξαρτώνται από τα κέρδη των αερολιμένων. Οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν και τις επενδύσεις σε υποδομές στα αεροδρόμια, κόστος που υπολογίζεται σε περίπου 220 εκατ. ευρώ την πρώτη τριετία ανάληψης της διαχείρισης των αεροδρομίων.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑