Ειδήσεις ταρ

Published on January 28th, 2014 | by fileto

0

Φρενάρει ο αγωγός ΤΑΡ λόγω απαλοτριώσεων

Με νέα εμπλοκή κινδυνεύει ο αγωγός ΤΑΡ, καθώς όπως καταγγέλλουν ορισμένοι κάτοχοι κτημάτων από τα οποία θα περάσει ο αγωγός, θα βρεθούν αντιμέτωποι με την αναγκαστική απαλλοτρίωση λαμβάνοντας μικρότερη τιμή αποζημίωσης, σε περίπτωση που δεν τα βρουν με την κατασκευάστρια κοινοπραξία.

 

Ευρεία σύσκεψη για τον αγωγό συγκάλεσε χθες ο υπουργός ΠΕΚΑ κ. Γιάννης Μανιάτης, ανταποκρινόμενος σε αίτημα του περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης κ. Αρη Γιαννακίδη.

 

Κατά την πολύωρη συζήτηση αποφασίστηκε η σύσταση τριμερούς επιτροπής διαβούλευσης για την όδευση του αγωγού φυσικού αερίου TAP (Trans Adriatic Pipeline), που θα αποτελείται από εκπροσώπους του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ, καθώς και στελέχη της κοινοπραξίας του αγωγού.

 

Ο διακρατικός αγωγός, σύμφωνα με τον σχεδιασμό κατασκευής του, αναμένεται να περάσει από περίπου 18.000 χωράφια σε μία διαδρομή 543 χιλιομέτρων στη Βόρειο Ελλάδα εκ των οποίων οι περισσότερες εκτάσεις είναι καλλιεργήσιμη γη.

 

Σημειώνεται ότι πρέπει να καθοριστούν οι αποζημιώσεις των ιδιοκτητών ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσουν οι επαφές σε προσωπικό επίπεδο με τον κάθε ιδιοκτήτη.

 

Στην περίπτωση που οι ιδιοκτήτες δεχτούν την προσφορά, τότε η διαδικασία προχωράει κανονικά, ωστόσο, το πρόβλημα θα προκύψει εάν οι γεωργοί δεν δεχτούν αυτά που προσφέρει η εταιρεία και στην προκειμένη περίπτωση θα προχωρήσει η διαδικασία αναγκαστικής απαλλοτρίωσης.

 

Τα είδη των αποζημιώσεων έχουν διαχωριστεί σε δύο και αφορούν στην περίοδο κατασκευής του αγωγού και της λειτουργίας τους.

 

Αναφορικά με την περίοδο της κατασκευής η οποία θα διαρκέσει δύο χρόνια (2016-2018), οι ιδιοκτήτες θα αποζημιωθούν τόσο για τη δουλειά διόδου, όσο και για το είδος της καλλιέργειάς τους.

 

Από την άλλη για την περίοδο λειτουργίας του αγωγού, θα αποζημιωθούν προκειμένου να παραχωρήσουν μία ζώνη δουλείας μήκους 8 μέτρων(4 μέτρα από κάθε πλευρά του αγωγού).

 

Δεδομένου ότι ο αγωγός θα είναι υπόγειος στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής των 543 χλμ. και θα διέρχεται σε βάθος 1 – 1,5 μέτρο κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, ο ιδιοκτήτης της έκτασης δεν θα μπορεί να καλλιεργήσει στο σημείο εκείνο βαθύριζα δέντρα.

 

Σημειώνεται ότι επί ελληνικού εδάφους ο αγωγός θα διασχίσει τους νομούς Εβρου, Κομοτηνής, Ξάνθης, Καβάλας, Δράμας, Σερρών, Κιλκίς, Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Πέλλας, Κοζάνης, Φλώρινας και Καστοριάς.

 

Για συνάντηση που θεμελιώνει την αμοιβαία εμπιστοσύνη, ώστε να υλοποιηθεί το έργο με θετική προσέγγιση απ’ όλες τις πλευρές, έκανε λόγο χθες ο υπουργός κ. Μανιάτης, επισημαίνοντας ότι τα ζητήματα ασφαλείας που τίθενται ενδιαφέρουν όχι μόνο τις τοπικές κοινωνίες, αλλά πρωτίστως την Πολιτεία που λαμβάνει τις αναγκαίες πρόνοιες για να τηρηθούν οι πιο αυστηροί κανονισμοί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

 

«Τηρούνται όλες οι προδιαγραφές, τόσο για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως έχει γίνει και με τον αγωγό του ΔΕΣΦΑ», διαβεβαίωσε από την πλευρά του ο υφυπουργός κ. Μάκης Παπαγεωργίου.

πηγη: Κέρδος

 


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑