Ειδήσεις

Published on July 20th, 2013 | by fileto

0

Βγάζουν από το ντουλάπι την σιδηροδρομική Εγνατία

Το έργο το οποίο θα έλυνε δια παντός και θα προωθούσε την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας, ξανάρχεται στο προσκήνιο.

Το έργο αυτό αφορά τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές και δεν είναι άλλο από την Σιδηροδρομική Εγνατία.

Η γραμμή αυτή διπλής κατεύθυνσης είχε ξεκινήσει ως ιδέα επί υπουργίας Ευρ. Στυλιανίδη το 2009, όταν βρισκόταν στο υπουργείο Μεταφορών αλλά εγκαταλείφθηκε στη συνέχεια από τους επόμενους υπουργούς.

Η σιδηροδρομική Εγνατία δεν είναι τίποτε άλλο από μια διπλή γραμμή η οποία θα ενώνει την Ήπειρο με τους Κήπους του Έβρου, κάτι σαν τον προαστιακό της Αττικής και θα είχε πολλά δρομολόγια δίνοντας τη δυνατότητα στους βορειοελλαδίτες να μετακινούνται εύκολα και φθηνά, αλλά να διακινούν και τα εμπορεύματά τους σε ελάχιστο χρόνο. 

Για την ώρα εκκίνηση δόθηκε για χρηματοδότηση μελετών συνδέσεων των λιμανιών με τον σιδηρόδρομο στην Βόρεια Ελλάδα με κοινοτική χρηματοδότηση και μία εκ των μελετών αφορά την σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας στη Νέα Καρβάλη με τους Τοξότες Ξάνθης.

– Για τη σύνδεση Τοξότες – Καβάλα ο προϋπολογισμός μελετών είναι 2 εκατ. ευρώ από τα οποία το 1 εκατ. ευρώ αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ.

Η ΕΡΓΟΣΕ καλείται να προκηρύξει άμεσα τις δύο μελέτες. αφού η όλη διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2015.

Η επέκταση προς Καβάλα προβλέπει στην κατασκευή της μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 31,8 χλμ, που θα συνδέει το νέο λιμάνι της πόλης, που βρίσκεται στη Νέα Καρβάλη, με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, στους Τοξότες της Ξάνθης.

Μάλιστα, όπως λένε οι παράγοντες της ΕΡΓΟΣΕ θα αποτελέσει το τέρμα της υπό σχεδιασμό μελλοντικής «σιδηροδρομικής Εγνατίας» που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Θράκη και θα κινείται παράλληλα με την Εγνατία Οδό.


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑