Published on June 7th, 2019 | by fileto
0Η Καβάλα έμεινε στον άσσο, από τον αγωγό ΤΑΡ!
Όπως σημειώνει το Via Diplomacy, το έργο έχει χαρακτηριστεί ως η µεγαλύτερη άµεση ξένη επένδυση και ταυτόχρονα ένα έργο µε ευρύτερη σηµασία για την ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη.
Η κατασκευή του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (Trans Adriatic Pipeline – ΤΑΡ) συνεχίζει να προχωρά και ουσιαστικά έχει ολοκληρωθεί η µηχανική κατασκευή και το έργο αναμένεται να περάσει στη φάση της δοκιµαστικής λειτουργίας για το ελληνικό τµήµα του αγωγού, συνολικά περίπου 550 χιλιοµέτρων.
Ο καθαρισµός και η διαµόρφωση της Ζώνης Εργασίας του ΤΑΡ έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ οι σωληναγωγοί έχουν ενωθεί και συγκολληθεί, σύµφωνα µε το χρονοδιάγραµµα του έργου.
Ο αγωγός αναµένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2020.
Όμως το έργο αυτό, του οποίου η αξία ξεπερνά τα 1,5 δις δολάρια, δεν έφερε κανένα ουσιαστικό όφελος προς τις κοινωνίες εξαιτίας της αποικιοκρατικής πολιτικής της Κοινοπραξίας, η οποία μάλιστα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την πολιτική των ΗΠΑ και οι οποίες στηρίζουν το έργο.
Η Κοινοπραξία έπιασε απροετοίμαστες όχι μόνο τις κοινωνίες, αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση με μόνη εξαίρεση τον δήμαρχο Αλεξανδρούπολης, Βαγγέλη Λαμπάκη, ο οποίος πήρε ουσιαστικά ανταποδοτικά.
Η Καβάλα τελικά όπως φαίνεται έμεινε στον άσσο μια και ακόμη περιμένει τις διαδικασίες από το Υπουργείο Ανάπτυξης στο οποίο μετρά μέρες ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης που όπως φαίνεται θα αποχωρήσει μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου.
Η Καβάλα δεν κέρδισε τίποτε ουσιαστικό και έμεινε να μετρά τα μέτρα που ο αγωγός κούμπωσε από το Ζυγός στο εργοτάξιο του Καλαμώνα.
Περίμενε τα αντισταθμιστικά της χαλιναγώγησης των άτακτων αγροτών και τελικά η τοπική μας αυτοδιοίκηση και οι τοπικές κοινωνίες πιάστηκαν αδιάβαστες, σύρθηκαν πίσω από τα γεγονότα και τελικά η ενεργειακή πολιτική των ΗΠΑ η οποία χρησιμοποιεί την Ελλάδα ως πυλώνα, η οποία έχει κατανοηθεί από τους Έλληνες πολίτες που περιμένουν να ωφεληθούν ανάλογα, πέρασε …αβρόχοις ποσί!
Σχόλια