Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on June 2nd, 2017 | by fileto

0

Εφιαλτική η κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Αποκαλυπτικά στοιχεία για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο παρέθεσε, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, με αφορμή το δυστύχημα στο Άδενδρο, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης ΟΣΕ (ΠΕΠΕ).

Μικρή συχνότητα δρομολογίων στον Προαστιακό, χαμηλές ταχύτητες, ελλιπές προσωπικό, ασανσέρ εκτός λειτουργίας και προβληματική υποδομή αποτελούν μέρος της “μαύρης τρύπας” του σιδηροδρόμου που κατάπιε τις τελευταίες δεκαετίες πακτωλό δισεκατομμυρίων. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο, κατά το διάστημα 2000-2011, το Δημόσιο δαπάνησε 4,6 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στην συμμετοχή στις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου του ΟΣΕ, όπως φανερώνουν οι εθνικοί προϋπολογισμοί των εν λόγω ετών. Την περίοδο 2001 έως το 2008, οι δαπάνες της ελληνικής πολιτείας διαμορφώθηκαν σε 2 δισ. ευρώ. 

Εάν στα παραπάνω ποσά, προστεθεί η ζημιά δισεκατομμυρίων που φέρεται να έχει προκληθεί από υπερκοστολογημένες συμβάσεις (π.χ. ΟΣΕ-Ναυπηγείων Σκαραμαγκά), μεταξύ άλλων, για το τροχαίο υλικό. Όπως και από την μαφία του χαλκού που έχει αποψιλώσει τα καλώδια χαλκού, το κόστος (ως προς τις δαπάνες από το 2000 έως και το 2011 οπότε ξεκίνησε η διαδικασία αναδιάρθρωσης) των ελληνικών σιδηροδρόμων υπερβαίνει, σημαντικά, το ποσό των 7 δισ. ευρώ που έχει κοστίσει η κατασκευή των πέντε νέων εθνικών οδών.

Η Ferrovie dello Stato Italiane φαντάζει ως τον “σωτήρα” του ελληνικού σιδηροδρόμου, έχοντας συμφωνήσει να αποκτήσει έναντι 45 εκατ. ευρώ την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το deal θα ολοκληρωθεί όταν η Κομισιόν εγκρίνει τη συμφωνία μεταβίβασης μετοχών, γεγονός που θα οδηγήσει στη διαγραφή παράνομων κρατικών ενισχύσεων της τάξης των 750-800 εκατ. ευρώ.

Ποια είναι όμως, η κατάσταση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, σύμφωνα με την ΠΕΠΕ περιοχή μας;

Το δίκτυο από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη είναι με μονή γραμμή κυκλοφορίας, χωρίς κανένα σύστημα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης. Το ίδιο ισχύει και για τη γραμμή προς Φλώρινα και Έδεσσα.

Από τις 25 Σεπτεμβρίου του 2016 έχει διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Δράμας – Θεσσαλονίκης, λόγω έργων, ενώ από τις 25 Μαΐου διακόπηκε και η σιδηροδρομική σύνδεση με Βουλγαρία, λόγω έλλειψης μηχανοδηγών. Από το 2010, έχει διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση με Τουρκία.

Μεταξύ Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης κυκλοφορούν 2 τρένα την ημέρα, αντί 5 που κυκλοφορούσαν μέχρι το 2010, ενώ υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στη σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι Αλεξανδρούπολης.

Εδώ και 18 μήνες, η γέφυρα του Γαλλικού είναι κλειστή, λόγω έργων για την αποκατάσταση προβλήματος, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία των τρένων προς Ειδομένη να γίνεται μέσω παράκαμψης από την γέφυρα του Αξιού.

Το χειρότερο είναι ότι δεν υπάρχει ακόμα σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου. Ως αποτέλεσμα δεν  μπορεί να καλυφθεί (σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού), το απαιτούμενο έργο από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η ΠΕΠΕ κάνει λόγο για έλλειψη προσωπικού, καθώς σύμφωνα με το Οργανόγραμμα, που εκδόθηκε στο σχέδιο εξυγίανσης το 2010 οι θέσεις μηχανοδηγών θα έπρεπε να είναι 470.

Για την σύνδεση Τοξοτών με το Λιμάνι της Καβάλας Φίλιππος Β΄ και το Εμπορευματικό Κέντρο του Χρήστου Σπίρτζη ούτε λόγος να γίνεται!


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑