Lifestyle

Published on December 23rd, 2016 | by fileto

0

Νεφέλη Βλάχου – Ιωάννα Σουφλιά δημιουργούν κοσμήματα με μάρμαρο Θάσου

«Aιώνιο» υλικό, το μάρμαρο πρωταγωνιστεί στη ζωή δύο νεαρών κοριτσιών που καταφέρνουν να τιθασεύσουν την άγρια ομορφιά του, δημιουργώντας κοσμήματα μικρογλυπτικής.

Το κέρας της Αμάλθειας, η λύρα του Aπόλλωνα, ο διπλός πέλεκυς, ο ρόδακας, η σπείρα… πανάρχαια σύμβολα του αρχαιοελληνικού πολιτισμού παίρνουν νέα πνοή στα χέρια ταλαντούχων δημιουργών, από πολλές περιοχές της χώρας, οι οποίες μέσα από τα περίτεχνα κοσμήματά τους αναβιώνουν μνήμες χιλιάδων ετών, προβάλλοντας διεθνώς την ελληνική τους ταυτότητα.

Βαθιά επηρεασμένες η Νεφέλη Βλάχου και η Ιωάννα Σουφλιά, από την ιστορία και τους μύθους της αρχαίας ελληνικής κληρονομιάς, αναμετρώνται καθημερινά με αρχέγονα σχήματα, βγαλμένα από τοιχογραφίες, μοτίβα αγγείων, γλυπτικά έργα, εγχάρακτους λίθους, αρχιτεκτονικά στοιχεία, ανάγλυφες παραστάσεις.

«Ο απρόσμενος ρόλος του στο κόσμημα ήταν μια πρόκληση και ταυτόχρονα μια σύνδεση με την ελληνική κληρονομιά μου», εξηγεί η Ιωάννα Σουφλιά, που παρουσίασε την πρώτη της «μαρμάρινη συλλογή» πριν από τρία χρόνια για την πτυχιακή της στο περίφημο Central Saint Martins του Λονδίνου.

Αν και απόφοιτος της Νομικής Σχολής Αθηνών, η Ιωάννα υπέκυψε στη μαγεία της καλλιτεχνικής δημιουργίας και έκανε το ντεμπούτο της το 2015 με τη συλλογή «Συμβίωση», συνδυάζοντας μάρμαρο Θάσου με χρυσό.

Πρόσφατα επελέγη να συμμετάσχει μαζί με αξιόλογους συναδέλφους της στην έκθεση «Vanity, Ιστορίες Κοσμημάτων από τις Κυκλάδες», που φιλοξενείται αυτή την περίοδο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκόνου.

«Στόχος μου με αυτή τη σειρά είναι να χρησιμοποιήσω ένα διαχρονικό υλικό για να ενισχύσω το ελληνικό στοιχείο», συμπληρώνει με τη σειρά της η 33χρονη Νεφέλη Βλάχου, δημιουργός του brand «Marmarometry», που υποστηρίζει την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα. «Για μένα η μόδα μπορεί να υπηρετεί και άλλους σκοπούς πέρα από την εμφάνιση και το στυλ».

Με σεβασμό στους περιορισμούς του αντισυμβατικού αυτού υλικού, κατάφερε να δημιουργήσει κοσμήματα που ύστερα από διαγωνισμό συμπεριελήφθησαν στα πωλητήρια μουσείων όλης της Ελλάδας. Το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, οι θολωτοί τάφοι των Μυκηνών, το χάλκινο αγαλμάτιο πεπλοφόρου «μετατράπηκαν» σε επιβλητικά περιδέραια. «Η νέα γενιά των σχεδιαστών γυρίζει πλέον την πλάτη της σε ξενόφερτα στοιχεία, η σημερινή κρίση ίσως βοήθησε σε αυτό. Η δική μας γενιά ταξίδεψε περισσότερο και διαπίστωσε πως ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός έχει επηρεάσει όλο τον κόσμο. Πώς μπορούμε εμείς να τον αγνοούμε;»


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑