Τοπικές ΑΜ-Θ

Published on September 19th, 2016 | by fileto

0

Το καλάθι της νοικοκυράς μειώθηκε κατά 6% στην ΑΜ-Θ

Με βάση στοιχεία από τις εταιρείες ερευνών που σκανάρουν τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, προκύπτει πως από τις αρχές του έτους έως και τα μέσα Ιουλίου ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σημείωσε πτώση 7,7% υποχωρώντας στα 4,129 δις. ευρώ όταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν είχε ανέλθει στα 4,474 δις. ευρώ. Δηλαδή από τις αρχές του έτους μέχρι τα μέσα Ιουλίου “χάθηκαν” από την αγορά 344 εκατ. ευρώ.

Οι μεγαλύτερες απώλειες σημειώθηκαν σε Κεντρική Ελλάδα (Αθήνα) -11,6%, ενώ στην Αν. Μακεδονία-Θράκη, μειώθηκε κατά -6%.

Σε ότι αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που δέχθηκαν και τις μεγαλύτερες πιέσεις, αυτές ήταν τα μη τρόφιμα όπου η πτώση της κατανάλωσης ξεπέρασε το 12% και ακολουθούν οι ταχυκίνητοι κωδικοί προϊόντων όπου η πτώση άγγιξε το 7,9%, με τις πωλήσεις της κατηγορίας των φρέσκων και κατεψυγμένων προϊόντων να έχει μειωθεί το εξεταζόμενο διάστημα κατά 6,1%.

Από τις 180 κατηγορίες προϊόντων που διατίθενται μέσω του δικτύου των οργανωμένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ και «δημοσκοπούν» οι εταιρείες μέτρησης κατανάλωσης, μόλις σε 27 κατηγορίες καταγράφηκε αύξηση τζίρου την εξεταζόμενη χρονική περίοδο.

Μεταξύ αυτών ήταν τα προφυλακτικά, όπου ο τζίρος τους αυξήθηκαν κατά 7,5% με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τους να αγγίξουν τα 4,551 εκατ. ευρώ, τα προϊόντα για κάλλους με αύξηση 12,7% και αξία 21.085 ευρώ, τα επιδόρπια η αξία των πωλήσεων των οποίων ξεπέρασε τα 9 εκατ. ευρώ με αύξηση 4,1%, τα αντιηλιακά (+2,4%), τα έτοιμα γεύματα (+6%) αλλά και ο καπνός και τα αξεσουάρ για καπνιστές (+17,4%).


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑